Resolució
Q-02515/2015 Disconformitat amb el criteri de germans al centre en l'admissió de l'alumnat

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 10/04/2015
Data de l'últim moviment 28/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci d'Educació de Barcelona Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb la prioritat que tenen els alumnes amb germans escolaritzats als centres de primària adscrits en l'admissió d'alumnat pel seu suposat caràcter discriminatori per als alumnes de famílies amb un únic fill. 

En aquest sentit, el Consorci d'Educació de Barcelona destaca que, d'acord amb el que preveu la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, aquesta administració s'ha limitat a aplicar la legalitat vigent que regula el procés d'admissió d'alumnat, el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics

Amb relació a prioritat, el Síndic podria no considerar necessàriament discriminatòria l'aplicació d'aquest criteri perquè la norma, per exemple, es podria justificar raonablement sobre la base del foment de la conciliació escolar i familiar a l'hora de facilitar l'organització dels desplaçaments escolars dels fills per part de la família. En aquest sentit, la norma pretén donar més prioritat a les famílies amb fills escolaritzats en centres adscrits, respecte a altres famílies, perquè puguin tenir més oportunitats de ser admesos en centres que s'ajustin a les seves necessitats de conciliació.

Ara bé, pel que fa concretament al cas objecte de queixa, el Síndic ha constatat, d'una banda, que hi ha desequilibris en l'admissió als instituts a què fa referència la queixa en funció del fet de tenir germans escolaritzats o no, la qual cosa limita significativament les possibilitats dels alumnes fills únics o sense germans escolaritzats d'accedir als instituts esmentats; i, de l'altra, que hi ha desequilibris en els nivells de demanda dels esmentats instituts i en la seva composició social, i també en l'admissió en funció del fet de tenir germans escolaritzats o no, desequilibris que vulneren el dret a l'educació en igualtat d'oportunitats.

En vista d'aquests desequilibris en l'admissió als esmentats instituts en funció del fet de tenir germans escolaritzats o no, i en funció dels nivells de demanda i de la seva composició social, el Síndic demana al Consorci d'Educació de Barcelona que estudiï l'impacte que models d'adscripció alternatius podrien tenir sobre l'equitat en el procés d'admissió d'alumnat, i també la possibilitat de prendre altres mesures per corregir els desequilibris esmentats i aplicar el model d'adscripció que sigui més favorable al dret a l'educació en igualtat d'oportunitats.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/04/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/06/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/06/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
03/08/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/08/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
28/09/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació

Expedients Relacionats

Q-02538/2015