El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Servei Català de Trànsit (en endavant SCT) al recurs extraordinari de revisió que va presentar el 17 de setembre de 2013 i en què exposava que va pagar la sanció que se li va imposar en un expedient sancionador el 20 de gener de 2007, però que a la Direcció General de Trànsit (en endavant DGT) consta com a data de fermesa de la sanció el 22 de març de 2007.
Considera que aquesta data és incorrecta, i explica que aquest fet no li permet recuperar els punts del carnet de conduir. Per això, sol·licitava que es revisés la data de fermesa de la sanció i que es comuniqués la modificació a la DGT, però encara no ha rebut resposta.
La resposta del Departament d'Interior es limita a posar de manifest que el recurs està pendent de ser resolt ja que, d'acord amb l'article 74.2, de la Llei 30/1922, de 26 de novembre, de règim
jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, ?en despatxar els expedients cal conservar rigorosament l'ordre d'incoació dels assumptes de naturalesa homogènia?.
Cal posar de manifest, però, que l'article de la norma a què fa referència l'Administració es troba dintre del capítol II del títol VI de les disposicions generals sobre els procediments administratius de la norma esmentada i que fa referència a l'ordenació del procediment i, per tant, a totes les activitats processals que el governen; és a dir, a les de preparar, disposar i conservar les dades que, aportades i comprovades en la fase d'instrucció, hauran de servir al seu dia per dictar la resolució amb la qual haurà de finalitzar el procediment.
Tot i això, la mateixa Llei 30/1992 tracta la revisió dels actes en via administrativa en un altre títol, concretament en el VII, que determina per als recursos extraordinaris de revisió que l'òrgan corresponent s'ha de pronunciar en el termini de tres mesos des que s'interposa el recurs sobre la seva procedència i, si escau, sobre el fons de la qüestió resolta per l'acte recorregut. En el cas de no fer-ho i de no haver notificat la resolució del recurs en el termini esmentat s'entendrà desestimat i quedarà expedita la via jurisdiccional.
Atès, doncs, que s'ha sobrepassat amb escreix el termini de què el Servei Català de Trànsit disposava per dictar i notificar la resolució, i malgrat que caldria considerar el recurs desestimat per silenci negatiu, el cert és que d'acord amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, l'Administració té l'obligació de dictar resolució expressa en tots els procediments i
de notificar-la sigui quina sigui la seva forma d'iniciació.
Igualment, aquesta disposició legal preveu en l'article 43.4 que, en els casos de desestimació per silenci, la resolució expressa posterior al venciment del termini s'adopta sense cap vinculació al sentit del silenci.
Per tant, el Síndic demana al Departament d'Interior que doni les ordres oportunes per tal que, sense més dilació, es dicti i es notifiqui al promotor de la queixa la resolució expressa del recurs que va interposar.