La promotora de la queixa exposa que fa quatre anys que el seu fill pateix actituds de rebuig per part dels seus companys, i que el centre no ha actuat d'una manera efectiva per reconduir la situació i assolir la cohesió i integració de tots els alumnes del grup classe.
Un cop estudiat aquest assumpte, i a fi de prevenir situacions que es puguin produir en un futur en aquesta escola, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament que des dels centres educatius cal observar i interpretar els signes que poden ser compatibles amb una situació d'assetjament escolar a fi que els serveis educatius puguin intervenir com més aviat millor per tal d'analitzar el cas a partir de les característiques de cada situació (estabilitat en el temps, intencionalitat, indefensió de la víctima, abús de poder, continuïtat, diagnòstic de malalties o síndromes d'algun alumne que requereixin un acompanyament específic...).
El Síndic considera que en aquest cas l'escola havia d'analitzar més de prop els signes del conflicte entre iguals i abordar-lo des del moment en què va aparèixer, i sobretot tenint en compte que la víctima és un alumne diagnosticat de síndrome d'Asperger per l'Hospital de Sant Joan de Déu.
Una identificació ràpida del conflicte entre iguals, una major escolta dels pares i una major observació dels alumnes hagués pogut evitar el trasllat de la família a un altre entorn i el posterior canvi de l'alumne a una altra escola.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament, d'una banda, que es treballi amb l'escola les actuacions que cal prendre davant de l'aparició de conflictes entre alumnes; i de l'altra, que es revisi i se supervisi el coneixement i l'aplicació en aquest centre dels criteris d'actuació i el circuit que cal seguir quan s'observen indicadors compatibles amb situacions d'assetjament entre iguals.