Resolució
Q-02535/2010 Disconformitat amb la gestió dels serveis mínims del centre d'educació infantil i primària Sant Miquel de Cornellà de Llobregat en una jornada de vaga.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Drets i deures dels alumnes
Data d'inici 08/06/2010
Data de l'últim moviment 21/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La mare d'un alumne del centre d'educació infantil i primària (en endavant CEIP) Sant Miquel, de Cornellà de Llobregat, mostra la seva disconformitat en relació amb la gestió dels serveis mínims en aquest centre durant la jornada de vaga del dia 8 de juny de 2010.

La persona interessada exposa que al seu dia l'escola va facilitar a les famílies una relació amb els cursos afectats, però es va indicar que en tot cas hi hauria serveis mínims.

Això no obstant, en portar els seus fills a l'escola el dia 8 es va trobar que la direcció va denegar l'entrada a la seva filla, que cursa P-3, tot adduint que la mestra feia vaga i no es podia quedar a l'escola; sí que va ser admès, en canvi, un altre fill de la persona interessada que cursa primària.

La persona interessada considera que, en haver-se establert uns serveis mínims, els alumnes afectats perquè els seus mestres exercien el dret de vaga havien de tenir garantit el dret a anar a l'escola, tot i que segurament no es poguessin desenvolupar les activitats programades com en un jornada normal.

Contingut

L'anterior Departament d'Educació va assenyalar que considerava que l'escola va complir els serveis mínims establerts en l'ordre corresponent del Departament de Treball. En aquest sentit, s'informava que segons dades aportades per la direcció del CEIP el dimarts 8 de juny de 2010 van exercir el seu dret d'assistència al centre un total de deu alumnes d'educació infantil.
 
D'acord amb aquest informe, el Síndic indica al Departament d'Ensenyament que no s'observen indicis d'irregularitat en l'actuació del centre, tot i que manifesta que aquesta informació difereix substancialment de la que facilita la persona interessada, que assenyalava que la direcció de l'escola havia negat l'entrada a la seva filla que cursava P-3 perquè la seva mestra estava de vaga (aquesta última dada sí que coincideix amb la informació que facilitava el Departament) mentre que sí que va admetre l'altre fill, que cursava segon de primària.

Vist això, i atès que com a mínim es va produir un error en la comunicació amb la família en el moment de l'arribada de l'alumnat el dia de la vaga, el Síndic suggereix que es revisi l'actuació del centre i es recordi la necessitat d'informar les famílies amb la màxima claredat, no només amb caràcter previ, com ja consta que es va fer de forma escrita, sinó també en el moment d'arribada de l'alumnat a l'escola, per garantir la possibilitat d'assistència de l'alumnat que acudeixi al centre en cas de vaga, amb independència del nivell que cursi.

Amb aquest suggeriment, es finalitza la intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/06/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/01/2011 Departament d'Ensenyament Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Ordre TRE/321/2010, de 3 de juny, per la qual es garanteixen els serveis essencials que s'han de prestar a la Comunitat Autònoma de Catalunya durant la vaga del sector públic del dia 8 de juny de 2010- DOGC.5644 (07/06/2010)