En vista de la informació de què es disposa, el Síndic recorda que, d'acord amb la legislació vigent, les administracions públiques tenen el deure de complir els terminis màxims de resolució previstos en cada cas, i que aquest és un principi bàsic del procediment administratiu i d'una bona administració.
Aquest deure s'emmarca en els principis d'eficàcia i celeritat que han de regir l'actuació administrativa, per la qual cosa cal agilitar tant com sigui possible la instrucció dels procediments, i resoldre'ls en el termini més breu possible; però en tot cas dins del màxim establert reglamentàriament.
De conformitat amb això, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família el deure de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments administratius, i de fer-ho dins dels terminis màxims establerts. Consegüentment, en relació amb aquest cas concret, el Síndic reitera la necessitat d'adoptar les mesures adients per tal d'agilitar la tramitació de la sol·licitud de la persona interessada, de manera que es resolgui el procediment en el termini més breu possible.
Finalment, el Síndic recorda que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en què s'estableix el seu grau de disminució, ja que en depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.