Un veí de Tarragona exposa que en data 29 de desembre de 2009 va presentar un escrit a l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'aquest municipi en què sol·licitava que li retornessin les taxes per un servei de grua. Ara mostra la seva disconformitat amb el fet que encara no se li ha respost aquest escrit.
La persona interessada també exposa que, en data 10 de juny de 2010, va presentar una nova reclamació.
L'Ajuntament de Tarragona confirma que, en breu, es declararà la prescripció de l'expedient sancionador per estacionar el vehicle en carril de circulació que va comportar la retirada del vehicle de la persona interessada el dia 22 de juliol de 2009.
Respecte a la retirada del vehicle i al pagament de la taxa pel servei de grua municipal, el consistori exposa que properament resoldrà també la seva confirmació per considerar-la ajustada a dret.
De tota manera, el Síndic recorda que la persona interessada ha presentat dos escrits, un en data 29 de desembre de 2009, fa més d'un any, i l'altre en data 10 de juny de 2010, fa més de mig any, als quals no ha rebut cap resposta.
També recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, recull l'obligació de resoldre de manera expressa fins i tot en casos de prescripció, renúncia de dret, caducitat de procediment o desistiment de la sol·licitud i també en casos de desaparició sobrevinguda de l'objecte del procediment.
En el mateix sentit, el principi VII del Codi de bones pràctiques administratives aprovat mitjançant resolució del Síndic el 2 de setembre de 2009, referent al deure de respondre expressament, comporta que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. A més a més, aquestes respostes, d'acord amb el principi XI del mateix Codi, s'han de donar en un termini raonable.
En aquest cas, no s'ha donat resposta expressa en un termini raonable als escrits de reclamació o queixa formulats per la persona interessada. Atès que el consistori exposa que resoldrà en breu la prescripció de la sanció i la confirmació del servei de grua realitzat, s'entén que donarà resposta als escrits de queixa presentats per la persona interessada en què reclamava la devolució de l'import de la taxa del servei de grua.
Per aquest motiu, es finalitzen les actuacions.
Tot i això, el Síndic recorda que el deure de resposta expressa en un termini raonable exigeix que s'atenguin totes les qüestions plantejades per la persona interessada en els seus escrits de forma motivada i raonada com més aviat millor.
En data 15 de novembre de 2011 la persona interessada ha informat el Síndic que encara no ha rebut cap escrit de l'Ajuntament de Tarragona en què se li doni resposta a les qüestions plantejades respecte la imposició d'una taxa pel servei de grua ni tampoc cap resolució respecte a l'expedient sancionador incoat.
Per aquest motiu, el Síndic ha tornat a demana informació sobre la notificació de les resolucions adoptades amb relació a aquest expedient.