La promotora es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una sol·licitud de revisió del grau de dependència.
La persona interessada informa que el 19 de maig de 2009 va presentar una reclamació en què manifestava la disconformitat amb el grau i nivell de dependència que el DASC li havia reconegut mitjançant una resolució de 27 de febrer de 2009.
En vista de la manca de resposta a la reclamació presentada i atès el seu empitjorament progressiu, la reclamant informa que en data 17 de novembre de 2009 va presentar una sol·licitud de revisió de grau de dependència, però que el DASC no li ha respost ni la reclamació presentada al maig de 2009 ni la sol·licitud del novembre d'aquell mateix any.
El 22 de novembre de 2010, l'anterior DASC va comunicar que "PRODEP informa que, en data 23 d'agost de 2010, la persona interessada va ser valorada, se li va reconèixer un grau III nivell 1 i es va procedir a notificar la resolució corresponent".
La promotora de la queixa ha informat telefònicament que el mes de desembre va rebre la resolució del Programa individual d'atenció corresponent. Així es confirma que l'objecte de la seva queixa està resolt.
En conseqüència, es finalitzen les actuacions en aquest expedient.
Tot i això, el Síndic indica que el temps de resolució del procediment de la persona interessada -des del maig del 2009 fins al desembre del 2010- supera amb escreix el que es considera un termini raonable per tramitar i resoldre aquest tipus de procediments. Per això, recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família la necessitat que s'arbitrin les mesures necessàries per agilitar la tramitació dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, possibilitar-ne la resolució en un termini raonable, tot evitant dilacions, i atendre, de forma eficient, les necessitats de les persones amb dependència.