Resolució
Q-02614/2011 Queixa en relació amb un projecte de reparcel·lació que afecta un subsector del sector A delimitat pel Pla general de Rubí.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Planejament i execució urbanística
Data d'inici 03/05/2011
Data de l'últim moviment 05/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Rubí Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada, copropietària d'una parcel·la resultant del projecte de reparcel·lació, juntament amb una entitat privada i amb la societat municipal Promocions Urbanes de Rubí, SA, es queixa del fet que des que es va aprovar definitivament el projecte de reparcel·lació, ha intentat vendre la seva part a aquesta societat municipal sense èxit. També es queixa del fet que l'Ajuntament no ha endegat la urbanització del sector fins ara, de manera que ha perjudicat els interessos dels altres dos propietaris privats del terreny, els quals han vist disminuït el valor del terreny i incrementades les quotes d'urbanització.

Contingut

En l'informe de resposta de l'Ajuntament de Rubí es dóna compte de les diferents actuacions que s'han dut a terme per tal d'adaptar el projecte d'urbanització a la realitat.

Tenint en compte aquesta informació i la documentació aportada, el Síndic considera que les reiterades modificacions del projecte d'obres fan pensar que en formular el projecte inicial no es va tenir en compte la realitat física de la urbanització ni es van preveure les obres necessàries per establir els serveis. Aquestes modificacions i addicions d'obres han pogut perjudicar el contractista adjudicatari de l'obra però, sobretot, han perjudicat els propietaris dels terrenys, els quals en definitiva són els que han de costejar les despeses i han patit el retard.

Cal una actuació ferma i decidida per part de l'Ajuntament per restringir les reformes o modificacions dels contractes. Pel que fa a aquesta qüestió, el Síndic remet a les reflexions contingudes en l'Informe sobre bon govern i transparència administrativa de 27 de juliol de 2005, elaborat per la Generalitat de Catalunya. En síntesi, en aquest informe es recomana que aquestes modificacions es produeixin en casos com més taxats millor, amb tota publicitat i amb procediments objectius i transparents de valoració econòmica dels canvis.

Per tot això, el Síndic insisteix en la necessitat de redactar els projectes d'urbanització de la forma més acurada possible, intentant incloure incidències i desviacions que poden ser previsibles i reduint les modificacions posteriors a les més imprescindibles, de manera que es guanyi en seguretat i transparència tant davant dels contractistes com davant dels propietaris.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/05/2011 Ajuntament de Rubí Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/06/2011 Ajuntament de Rubí Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/07/2011 Ajuntament de Rubí Resolució