La promotora de la queixa exposa que el mes de març de 2011 un agent de paisà li va sol·licitar que s'identifiqués i la va registrar. Segons exposa, llevat de l'agent que la va registrar, la resta d'agents la van tractar de forma abusiva, vexatòria i humiliant.
De la informació facilitada per la Regidoria de Presidència i Territori de l'Ajuntament de Barcelona, se'n desprèn que, un cop rebuda la queixa de la persona interessada a la Guàrdia Urbana de Barcelona, es va obrir un expedient informatiu per tal d'esbrinar els fets que exposava. Així mateix, segons l'informe, no s'han pogut comprovar els presumptes actes d'abusos ni la humiliació i el tracte vexatori.
Davant aquesta informació, el Síndic indica, d'una banda, que l'article 10.1.segon.b) de la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de policies locals, estableix que un dels principis bàsics de l'actuació dels policies locals és tenir en tot moment un tracte correcte i acurat amb els ciutadans, als quals han de procurar auxiliar, protegir i proporcionar-los informació completa i tan àmplia com sigui possible sobre les causes i la finalitat de totes les intervencions. D'altra banda, el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució determina en el capítol VI el conjunt de bones pràctiques en el tracte a les persones que s'adrecen a l'Administració.
Per aquests motius, i tot i que el Síndic reconeix la professionalitat i la gran tasca que realitzen diàriament el conjunt de les policies de Catalunya, considera que és necessari seguir insistint en el fet que els servidors públics han de tenir una atenció i tracte respectuós amb els ciutadans, com a element de bona pràctica administrativa.