Resolució
Q-02632/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una denúncia relativa a les molèsties per insalubritat i brutícia derivades de l'estat d'abandonament d'unes finques

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 03/05/2011
Data de l'últim moviment 16/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a la denúncia que va presentar en data 5 de maig de 2011 relativa a les molèsties per insalubritat i brutícia que pateix en el seu domicili a causa de l'estat d'abandonament d'unes finques situades al seu mateix carrer. 

Exposa que l'estat de precarietat en què es troben les finques li provoca humitats i pudors, a més d'afavorir la presència de rates i insectes.

Contingut

En vista del que s'exposa a l'informe tramès per l'Ajuntament de Barcelona, el Síndic constata que s'han reiterat els requeriments de conservació a la propietat de la finca i s'han imposat diverses multes coercitives per exigir-ne el compliment. Tot i això, la situació d'insalubritat i brutícia encara es manté.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament que, davant l'incompliment injustificat de la persona infractora d'executar les resolucions emeses per l'Administració, està habilitat per acordar-ne l'execució subsidiària, sens perjudici de la imposició de multes coercitives. 

En relació amb l'execució forçosa mitjançant multes coercitives, el Síndic considera que si l'actuació de l'Administració es limita a imposar la multa i no s'executa forçosament quan no es paga de forma voluntària tot i constatar l'incompliment mantingut de l'ordre de restauració de la legalitat, aquest mitjà d'execució forçosa és del tot ineficaç, ja que transcorre el temps sense que l'Administració reaccioni i, per tant, es pot concloure que no s'aconsegueix el fi de compel·lir la persona interessada a executar el requeriment municipal. 

Per això, el Síndic també recorda a l'Ajuntament que, davant de l'incompliment reiterat dels requeriments de neteja i conservació que motiven la denúncia dels veïns, ha de valorar adequadament l'opció de l'execució subsidiària de les tasques de neteja i conservació per part dels serveis municipals amb càrrec a la persona física o jurídica responsable.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/07/2011 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/09/2011 Districte de Ciutat Vella Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/10/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/01/2012 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2012 Districte de Ciutat Vella Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/04/2012 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/07/2012 Districte de Ciutat Vella Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/09/2012 Districte de Ciutat Vella Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/10/2012 Districte de Ciutat Vella Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/01/2013 Ajuntament de Barcelona Resolució
16/09/2013 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat