El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció.
Exposa que va deixar de rebre la prestació per incomplir les mesures pactades, amb la qual cosa no està d'acord. També posa de manifest que demana la prestació de la renda mínima d'inserció des del desembre de 2011 i, tot i que la resolució va ser de data 14 de desembre de 2011 amb efectes de fi de suspensió 1 de gener de 2012, només ha cobrat la mensualitat del mes de maig de 2012.
Segons informa la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, mitjançant resolució es va aprovar la percepció de la prestació, es va fixar com a data d'efectes l'1 de gener de 2012, i es va iniciar el pagament. Tot i això, queda pendent, per manca de disponibilitat pressupostària, que li abonin els endarreriments corresponents a les mensualitats meritades des de la data d'efectes.
Atès això, cal recordar que la renda mínima d'inserció es configura com una actuació integral de lluita contra la pobresa que té com a finalitat prestar el suport adequat a totes les persones a qui els calgui per atendre les necessitats bàsiques per viure en societat, amb els recursos convenients per mantenir-se i per afavorir-ne la inserció la reinserció social i laboral. Es tracta, doncs, d'un instrument d'inserció que té per objecte un tractament integral, no només pecuniari, de les situacions de pobresa i marginació.
Així, atès que es tracta d'una mesura destinada a cobrir situacions personals i familiars de gran vulnerabilitat, ha de ser objecte d'una atenció preferent per part dels poders públics.
És per això que el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures que consideri més oportunes perquè es pugui fer efectiu el pagament dels endarreriments corresponents a les mensualitats meritades que queden pendents d'abonar al promotor, en cas que encara no s'hagi fet.