Resolució
Q-02648/2012 Disconformitat amb el procediment d'inscripció per a les proves d'accés als cicles formatius de grau superior de formació professional inicial

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 11/04/2012
Data de l'últim moviment 02/05/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment d'inscripció per a les proves d'accés als cicles formatius de grau superior de formació professional inicial.

Exposa que va fer la inscripció per Internet en el període comprès entre els dies 15 i 26 de març, però quan va consultar la inscripció va veure que no havia quedat registrada. 

Segons manifesta, va demanar explicacions sobre el motiu pel qual no va quedar registrada la seva sol·licitud d'inscripció i possibles alternatives per solucionar el problema en què es troba, i l'única opció que se li ha facilitat és que sol·liciti l'accés a les proves a altres comunitats autònomes.

La promotora manifesta la seva disconformitat amb l'atenció rebuda i amb la manca d'informació disponible sobre altres vies per fer la inscripció a les proves.

Contingut

El Síndic no pot verificar l'existència d'irregularitat en l'actuació del Departament d'Ensenyament. Certament no hi ha constància de la inscripció feta per la persona interessada via telemàtica ni tampoc de l'existència d'una disfunció en el sistema informàtic durant el període d'inscripció. Així mateix, el Departament informa que quan sorgeixen problemes derivats de l'ús de l'Oficina Virtual de Tràmits es poden comunicar per telèfon o per correu electrònic, i que la mateixa Oficina facilita un document d'ajuda per resoldre les incidències en la tramitació electrònica.

No obstant això, atès que la persona interessada posa de manifest la manca d'informació i assessorament rebut des del Departament, el Síndic recorda que cal que es compleixin els compromisos de servei en la inscripció per mitjans telemàtics i que es garanteixi una atenció personalitzada ràpida a les persones que presenten incidències.

Així mateix, el Síndic recorda al Departament que ha d'informar adequadament les persones que disposen també de les altres vies ordinàries de registre de documents adreçats a l'Administració previstes amb caràcter general a l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/05/2012 Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2012 Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/10/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2013 Departament d'Ensenyament Resolució
02/05/2013 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat
02/05/2013 Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial Comunicació a l'interessat del seguiment finalitzat