El promotor de la queixa demanava, en concret, poder accedir a l'expedient de llicència ambiental i al que s'ha tramitat per autoritzar la instal·lació de la terrassa de l'establiment, perquè considera que la instal·lació de la terrassa és irregular.
De la informació de què es disposa es desprèn que en dates 6 de febrer i 11 de març de 2014 el promotor va presentar queixes amb relació a la legalitat d'aquesta terrassa, però no va ser fins al 27 de juny de 2014 quan el zelador responsable del control de les terrasses es va personar al local objecte de les queixes i va observar que l'establiment disposava de dues terrasses, una de les quals no constava autoritzada a l'Ajuntament ni constava que se n'hagués sol·licitat la llicència.
L'article 8.2.2 de l'Ordenança 3.7, reguladora de terrasses a l'àmbit de PMU 17, plaça Cap de la Vila, passeig de la Ribera, platja de Sant Sebastià-avinguda Balmins i d'altres espais del casc antic, estableix com a falta greu la instal·lació d'una terrassa sense la preceptiva llicència, la qual cosa es pot sancionar amb la revocació del permís d'ocupació temporal o llicència d'ocupació del domini públic durant un termini de trenta dies i amb la imposició d'una multa d'entre 751 i 1.500 euros.
Atès que de la informació tramesa no es desprèn que s'hagi incoat cap expedient sancionador a l'establiment per aquesta qüestió, i atès que no ha transcorregut el termini de prescripció de dos anys establert per a les faltes greus, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Sitges que incoï un expedient sancionador a l'activitat denunciada per explotar una terrassa sense disposar de la llicència preceptiva.