Resolució
Q-02671/2015 Queixa relativa a la suspensió d'una prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 16/04/2015
Data de l'últim moviment 23/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Ripollet Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Contingut

El promotor de la queixa exposa que des del mes de novembre de 2014 no rep la prestació, tot i que els professionals dels serveis socials bàsics li van comunicar que aquest assumpte estava arreglat i que hauria d'haver cobrat el mes de març.

Segons ha informat el Departament d'Empresa i Ocupació, la prestació que rebia el promotor es va suspendre per resolució de 15 de desembre de 2014, després que els serveis socials de Ripollet manifestessin que des de feia uns mesos havien perdut contacte amb la persona interessada i que no havia respost a les seves citacions. 

El 10 de març de 2015 els serveis socials bàsics van fer una proposta de represa. D'acord amb les dades trameses en aquell comunicat, l'esposa i els fills del promotor eren fora de Catalunya, i per aquest motiu es va tramitar una modificació de la composició de la unitat de convivència.

Posteriorment, el promotor, mitjançant els serveis socials bàsics, va presentar documentació relativa a la sortida de Catalunya, però segons el Departament en el passaport hi consten diverses entrades i sortides, i aquestes anotacions no coincideixen amb les manifestacions del promotor en el sentit que només havia estat fora de Catalunya deu dies. Tampoc no hi ha constància que el promotor hagués comunicat cap d'aquestes sortides. 

En vista d'aquesta informació, el Síndic suggereix:

1. Que es corregeixi convenientment la resolució de 15 de desembre de 2104 per la qual se suspenia la prestació, atès que es fonamenta en una causa de suspensió que no s'adequa als fets i les circumstàncies del cas; que es dicti una nova resolució, en concordança amb les dades reals del cas, i que es notifiqui convenientment, segons les previsions de la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

2. Que es comuniquin expressament i per escrit al promotor els tràmits que ha de formalitzar o, si escau, els documents que ha de presentar per poder valorar la proposta de represa de la prestació, i també les condicions i els requisits que ha de complir la documentació aportada, sens perjudici, si escau, de les modificacions oportunes pel que fa a la composició de la unitat de convivència; i que, un cop fets aquests tràmits, se li comuniqui expressament, i també per escrit, el resultat de la valoració efectuada.

3. Que, si hi ha discrepància o no consta amb certesa el temps en què el promotor va estar absent de Catalunya, se l'informi sobre la possibilitat de presentar altra documentació alternativa al passaport, com ara una certificació de la Direcció General de la Policia o, si escau, d'altres autoritats que puguin acreditar els moviments d'entrada i de sortida.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/04/2015 Ajuntament de Ripollet Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2015 Ajuntament de Ripollet Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/06/2015 Ajuntament de Ripollet No irregularitat
05/06/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
09/07/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/07/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
16/07/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
23/07/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat