Resolució
Q-02674/2009 Manca de resposta de l'Ajuntament de Vilafranca a diversos escrits en relació amb el possible conflicte amb el servei públic de taxi

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 29/05/2009
Data de l'últim moviment 10/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilafranca del Penedès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor demana la intervenció del Síndic per manca de resposta de l'Ajuntament de Vilafranca a un escrit presentat a les oficines municipals el passat 19 de setembre. En l'esmentat escrit plantejava el que sembla havia estat un conflicte amb el servei de taxis.

Contingut

En resposta a la petició del Síndic, l'Ajuntament de Vilafranca facilita informació sobre el fons del conflicte al mateix temps que s'admet que "aquest Ajuntament no va contestar els escrits del promotor per considerar infundades les qüestions que s'hi plantegen".

El Síndic recorda que, en el seu escrit de 2 de juliol de 2009 en què demanava informació al consistori, no feia tant referència al fons del conflicte, sinó a la manca de resposta a l'interessat, manca de resposta que ara confirmen.

La possible manca de fonamentació no justifica la no resposta, ans al contrari, si es considera que efectivament existeix aquesta circumstància cal comunicar-la al ciutadà.

Per tant, el Síndic recorda l'obligació de les administracions públiques d'oferir resposta expressa ja sigui en compliment del que estableix la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú o, alternativament, la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.

Recentment el Síndic de Greuges ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII està dedicat al deure de respondre expressament i entre altres coses es diu:

" - L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen".

Amb aquest recordatori, es donen per finalitzades les actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/07/2009 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/01/2010 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/03/2010 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Resolució
04/10/2010 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
10/02/2011 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Seguiment finalitzat