Resolució
Q-02685/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Viladecavalls a una reclamació per desperfectes en un carrer i a una sol·licitud d'informació.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 17/06/2010
Data de l'últim moviment 21/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Viladecavalls Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor demana la intervenció del Síndic per una suposada manca de resposta de l'Ajuntament de Viladecavalls a dos escrits que va presentar.

La persona interessada explica que en el primer d'aquests escrits, presentat el 19 de novembre de 2009, donava compte d'un desperfecte a la calçada del carrer Lluís Millet, i en el segon, registrat el 10 de març de 2010, demanava informació sobre els increments de l'impost de béns immobles (en endavant IBI).

Contingut

L'Ajuntament de Viladecavalls respon, en referència al primer dels escrits presentat el 19 de novembre de 2009, que el 7 de setembre de 2010 el serveis municipals van comprovar que el desperfecte a la calçada del carrer Lluís Millet havia estat reparat pel reclamant. Per aquest fet, l'Ajuntament va finalitzar l'expedient.

Quant al segon dels escrits, presentat el 10 de març de 2010, el consistori facilita tota una sèrie d'explicacions i justificacions sobre la qüestió plantejada pel reclamant.

Davant d'aquesta informació, el Síndic formula les consideracions següents:  

Des de la presentació del primer escrit fins que l'Ajuntament va fer la comprovació al carrer, el 7 de setembre de 2010, i es va posar en comunicació amb el reclamant, van transcórrer prop de deu mesos, temps del tot desproporcionat i injustificat. 

D'altra banda, de la resposta donada sembla deduir-se que la reparació feta pel promotor va ser acceptada i validada per l'Ajuntament com a idònia. Amb independència de quina pugui ser la valoració que mereixi la intervenció feta per la persona interessada a un espai públic, resta present la incertesa sobre si la reparació compleix amb els requisits de qualitat i durabilitat material suficient i de seguretat per als vianants i vehicles.

Quant al segon escrit, el que fa referència a l'IBI, el Síndic recorda que el motiu pel qual va demanar informació al consistori era saber si s'havia contestat o no l'escrit de la persona interessada i no obtenir informació sobre el fons del tema. La resposta que la corporació local va trametre a aquesta institució és la que interessa al reclamant i sembla que no li ha estat oferta.

Per tant, el Síndic recorda que la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que ha de seguir-se davant de demandes com les que va plantejar el reclamant: cal fer un acusament de recepció, admetre o no l'escrit i, en tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri convenient. En aquest cas no consta que s'hagi complert la tramitació que preveu la llei esmentada.

En conseqüència, el Síndic recorda el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica del dret de petició per tal de fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes.

Amb aquest recordatori i amb la confiança que, finalment, el promotor de la queixa rebrà les respostes a què té dret, el Síndic finalitza l'expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/07/2010 Ajuntament de Viladecavalls Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2010 Ajuntament de Viladecavalls Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/10/2010 Ajuntament de Viladecavalls Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/01/2011 Ajuntament de Viladecavalls Resolució