Resolució
Q-02688/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Tarragona a una reclamació per les molèsties d'una xemeneia i d'una antena parabòlica.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 18/06/2010
Data de l'últim moviment 14/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tarragona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada demana la intervenció del Síndic per la manca de resposta de l'Ajuntament de Tarragona a una reclamació, que va presentar a les oficines municipals el 10 d'agost de 2009, per les molèsties que li ocasionava la xemeneia d'un habitatge veí i la instal·lació d'una antena parabòlica.  

A hores d'ara no n'ha rebut cap resposta de l'Ajuntament i no li consta cap actuació dirigida a comprovar i corregir les molèsties denunciades.

Contingut

L'Ajuntament de Tarragona, en la seva resposta, no diu res sobre si ha estat facilitada la resposta a què té dret la persona interessada, si bé dóna informació sobre les actuacions fetes amb relació a aquestes dues instal·lacions. Pel que fa la xemeneia, informa que ja no està en servei. 

Davant d'aquesta informació, el Síndic fa les consideracions següents:

En la resposta municipal, es dóna compte de les diferents vicissituds i actuacions municipals amb relació a totes dues instal·lacions. Tot i això, no es diu res sobre si la promotora ha rebut resposta al seu escrit de 10 de maig de 2009, ja que el motiu de queixa era precisament la manca de resposta. 

En referència a això, el Síndic recorda que ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII d'aquest Codi està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu el següent:

"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."

En conseqüència, el Síndic recorda el deure legal de donar resposta expressa a la promotora.

Amb aquest recordatori, es dóna per finalitzada la intervenció.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/06/2010 Ajuntament de Tarragona Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/08/2010 Ajuntament de Tarragona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2011 Ajuntament de Tarragona Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)