La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb la prioritat que tenen els alumnes amb germans escolaritzats als centres de primària adscrits en l'admissió d'alumnat pel seu suposat caràcter discriminatori per als alumnes de famílies amb un únic fill.
En aquest sentit, el Consorci d'Educació de Barcelona destaca que, d'acord amb el que preveu la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, aquesta administració s'ha limitat a aplicar la legalitat vigent que regula el procés d'admissió d'alumnat, el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.
Amb relació a la prioritat, el Síndic podria no considerar necessàriament discriminatòria l'aplicació d'aquest criteri perquè la norma, per exemple, es podria justificar raonablement sobre la base del foment de la conciliació escolar i familiar a l'hora de facilitar l'organització dels desplaçaments escolars dels fills per part de la família. En aquest sentit, la norma pretén donar més prioritat a les famílies amb fills escolaritzats en centres adscrits, respecte a altres famílies, perquè puguin tenir més oportunitats de ser admesos en centres que s'ajustin a les seves necessitats de conciliació.
Ara bé, pel que fa concretament al cas objecte de queixa, el Síndic ha constatat, d'una banda, que hi ha desequilibris en l'admissió als instituts a què fa referència la queixa en funció del fet de tenir germans escolaritzats o no, la qual cosa limita significativament les possibilitats dels alumnes fills únics o sense germans escolaritzats d'accedir als instituts esmentats; i, de l'altra, que hi ha desequilibris en els nivells de demanda dels esmentats instituts i en la seva composició social.
En vista d'aquests desequilibris en l'admissió als instituts esmentats en funció del fet de tenir germans escolaritzats o no, i en funció dels nivells de demanda i de la seva composició social, el Síndic demana al Consorci d'Educació de Barcelona que estudiï l'impacte que models d'adscripció alternatius podrien tenir sobre l'equitat en el procés d'admissió d'alumnat, i també la possibilitat de prendre altres mesures per corregir els desequilibris esmentats i aplicar el model d'adscripció que sigui més favorable al dret a l'educació en igualtat d'oportunitats.