Resolució
Q-02712/2015 Queixa relativa a la tramitació d'una sol·licitud de reserva d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 20/04/2015
Data de l'últim moviment 04/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa exposa que el 14 de juliol de 2014 va sol·licitar la reserva d'estacionament per a persones amb discapacitat a l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, reserva que se li va concedir el 17 de juliol. El promotor va abonar el preu públic corresponent i en data de 23 de juliol va lliurar a l'Ajuntament el justificant de l'autoliquidació. El 31 de juliol els tècnics de l'Ajuntament van senyalitzar l'estacionament reservat al lloc sol·licitat. Tot i això, l'endemà, sense haver rebut cap notificació prèvia, les marques que assenyalaven la limitació de la plaça reservada van ser cobertes amb pintura negra, de manera que es deixava sense efecte la reserva prèvia efectuada.

Després de diverses gestions amb l'Ajuntament, finalment el 2 de març de 2015 se li va facilitar l'expedient en el qual consta un escrit de la Policia Local en què s'informa de quina és la millor ubicació per a la reserva de plaça d'aparcament. Aquesta comunicació data del dia 18 de setembre del 2014. El promotor mostra el seu profund malestar perquè fins al mes de març de 2015 no se li va proporcionar aquesta informació de la Policia Local ni ningú l'havia informat de l'existència d'aquest informe, malgrat les múltiples gestions que va fer amb l'Ajuntament. 

El Síndic posa de manifest que no sembla conforme a dret l'actuació de facto duta a terme per l'Administració municipal consistent a esborrar la marca de la reserva de plaça d'aparcament que s'havia senyalitzat en compliment d'un acte administratiu mitjançant el qual l'Ajuntament va reconèixer el dret del promotor de la queixa i va ordenar que es fes la reserva en aquell emplaçament.

A més, el Síndic considera que l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha incomplert el deure legal de tramitar i donar resposta a les peticions que li va adreçar el promotor de la queixa entre el mes d'agost de 2014 i el mes de març de 2015. També considera que la decisió de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts de retirar la marca de la plaça d'aparcament reservada en data 31 de juliol és nul·la de ple dret en la mesura que resulta ser una actuació de facto mitjançant la qual l'Administració deixa sense efectes una decisió administrativa constitutiva de dret i per tant favorable a una persona concreta, sense seguir, a aquest efecte, cap mena de procediment administratiu. 

Es per això que el Síndic demana a l'Ajuntament que adopti les mesures que consideri oportunes a fi i efecte de corregir les irregularitats detectades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/06/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/08/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/11/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resolució pendent d'acceptació
04/01/2016 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Reiteració a la resolució pendent d'acceptació