Resolució
Q-02754/2014 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una reclamació relativa a la tramitació d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 07/05/2014
Data de l'últim moviment 24/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una reclamació que va presentar en data de 26 de novembre de 2013 a l'oficina de Benestar Social i Família de Terrassa-La farinera amb relació a la tramitació del procediment de reconeixement de la seva situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació presentada pel promotor de la queixa i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
09/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
24/02/2015 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat
24/02/2015 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa No irregularitat