El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució expressa del Departament de Benestar Social i Família a la reclamació de responsabilitat patrimonial presentada en data 7 de juny de 2002 arran d'una caiguda patida a l'Oficina de Benestar Social de Mataró a conseqüència del mal estat d'una cadira.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableixen que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
D'altra banda, l'article 13.2 del Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s'aprova el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, determina el següent: ?La resolució s'ha de pronunciar, necessàriament, sobre l'existència o no de la relació de causalitat entre el funcionament del servei públic i la lesió produïda i, si s'escau, sobre la valoració del dany causat i la quantia de la indemnització, explicitant els criteris utilitzats per calcular-la.?
D'acord amb això, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que, un cop fets els tràmits previs necessaris, resolgui expressament aquest procediment i notifiqui la resolució al promotor de la queixa.