Resolució
Q-02806/2015 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a un escrit de queixa pel tracte rebut a l'alberg Sant Joan de Déu del Poble Sec de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 23/04/2015
Data de l'últim moviment 27/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a un escrit adreçat al Servei d'Inspecció i Registre d'aquest departament, en el qual posava de manifest el seu desacord pel tracte dispensat per part dels treballadors de l'alberg Sant Joan de Déu del Poble Sec de Barcelona.

El Síndic recorda que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recull que quan les normes reguladores dels procediments no fixin el termini màxim de resolució, aquest és de tres mesos. I estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és el que fixi la norma reguladora del procediment corresponent, que no pot ser superior a sis mesos, llevat que una norma legal ho estableixi o ho prevegi la normativa comunitària europea.

A més, tant en l'apartat 1 de l'article 42 de la Llei 30/1992 com en l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, es recull el deure de les administracions de dictar resolució expressa en tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament pels preceptes esmentats i que no són d'aplicació en aquest cas.

A banda d'aquest reconeixement legal, el Codi de bones pràctiques administratives elaborat pel Síndic recull que ?l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació?.

Ateses aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè s'atengui la reclamació que va presentar el promotor i se li doni resposta expressa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
27/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació