De la documentació aportada pel promotor de la queixa se'n desprèn que el 10 de març de 2015 el Cos de Mossos d'Esquadra de Catalunya va presentar a la Fiscalia Provincial de Barcelona un jove que manifestava ser menor d'edat i no disposava de documentació que ho acredités. Es va acordar la pràctica de les proves mèdiques i el jove va ser traslladat a un centre de protecció perquè hi pernoctés fins al dia de les proves. Finalment, en data 17 de març de 2015 es va determinar la majoria d'edat del jove.
El promotor denuncia que la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència (en endavant DGAIA) no va dictar resolució administrativa, la qual cosa podria haver causat indefensió judicial al jove.
Un cop estudiat a fons aquest assumpte, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que revisi el protocol d'atenció dels infants estrangers immigrants no acompanyats existent en l'actualitat, en el sentit que: no tot infant, pel fet de ser immigrant no acompanyat, ha de ser posat a disposició dels Mossos d'Esquadra i de la Fiscalia de Menors com a pas previ necessari; la DGAIA ha de donar l'atenció immediata que sigui requerida, independentment que aquests infants hagin estat prèviament posats a disposició dels Mossos d'Esquadra i de la Fiscalia de Menors; els infants sobre els quals no es dubta de la seva minoria d'edat no han de ser posats a disposició necessàriament dels Mossos d'Esquadra i de la Fiscalia de Menors ni han de seguir el mateix procediment d'atenció immediata que els infants sobre els quals es dubta de la seva minoria d'edat.