Resolució
Q-02846/2009 Manca de resposta de l'Ajuntament de Cabrera d'Anoia a diverses sol·licituds sobre la recollida d'arbres caiguts a causa d'una ventada

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 09/06/2009
Data de l'últim moviment 16/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cabrera d'Anoia Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora, en nom del seu marit, veí del municipi de Cabrera d'Anoia, exposa la manca de resposta a les sol·licituds que va presentar a l'Ajuntament en data 6 de març de 2009. 

Segons informa la persona interessada, arran de la forta ventada del dia 24 de gener de 2009, el 12 d'abril la brigada municipal finalitzava la recollida d'arbres que els veïns havien de deixar al carrer. No obstant això, assenyala que no s'han recollit els dels boscos que estan a tocar de la seva urbanització, ni els de les parcel·les que es van utilitzar en un primer moment per deixar la brossa i poder netejar els carrers.

Contingut

Un cop tramès l'informe municipal sol·licitat, el Síndic indica que l'informe no fa referència als motius pels quals no es va donar resposta escrita a les sol·licituds presentades per la persona interessada. En aquest sentit, el Síndic recorda que d'acord amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, l'Administració té obligació de resoldre totes les sol·licituds presentades per les persones interessades. Per tant, suggereix que es doni resposta a les sol·licituds.

D'altra banda, i per tal d'adoptar una resolució amb relació al problema plantejat per la promotora de la queixa, el Síndic demana informació sobre si, tal com afirma la promotora, queda pendent la recollida dels arbres dels boscos que estant tocant de la urbanització, i els de les parcel·les que es van utilitzar per deixar la brossa i poder netejar els carrers. 

En cas que sigui així, el Síndic demana informació sobre les actuacions que l'Ajuntament té previst dur a terme respecte d'aquest assumpte.

Segons informa el consistori com a resposta, queden pendents de recollir i netejar alguna part dels boscos que estan a tocar de la urbanització, perquè l'Ajuntament ho va fent segons les seves possibilitats.

En aquest sentit, tot i entendre que les actuacions que cal dur a terme estan supeditades a la disponibilitat pressupostària, el Síndic suggereix que s'intenti fer la neteja d'aquesta zona abans que arribi la temporada estival, per evitar d'aquesta manera el risc d'incendis.   

El passat 2 de febrer es van donar per finalitzades les actuacions amb relació a la queixa formulada per la promotora per la manca de resposta a les sol·licituds que va presentar en data 6 de març de 2009.

Com sigui que la persona interessada s'ha dirigit novament al Síndic per informar que no s'ha solucionat el problema existent en una parcel·la veïna que es troba plena d'arbres caiguts amb el perill que hi ha que caiguin dintre de la seva parcel·la, i atès que s'han dirigit al propietari sense que aquest hagi dut a terme cap actuació per solucionar la problemàtica exposada, el Síndic demana informació de les actuacions que el consistori pugui dur a terme amb el propietari de la parcel·la, per fer que s'adoptin les mesures de seguretat necessàries.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/07/2009 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/09/2009 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/10/2009 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/11/2009 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/02/2010 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resolució
17/03/2010 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2011 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resolució
26/10/2011 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/12/2011 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/01/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/06/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/10/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resolució
18/10/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
03/12/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
18/12/2012 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
18/01/2013 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
29/01/2013 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
29/07/2013 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
29/08/2013 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
10/12/2013 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/02/2014 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
17/02/2014 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
19/03/2014 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/03/2014 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
11/04/2014 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
16/02/2015 Ajuntament de Cabrera d'Anoia Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)