La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la modificació de l'ajut atorgat per l'assistència al seu fill i amb el tracte rebut per part del Centre de Serveis Socials del Casc Antic de Barcelona.
Exposa que el seu fill pateix una discapacitat del 80% i que l'any 2008 se li reconèixer un grau III, nivell 1 de dependència i al 2009 es va signar l'acord PIA al Centre de Serveis Socials del Carmel. L'any 2011, es va concedir l'ajut d'un treballador familiar perquè acompanyés l'infant del domicili a la parada del transport escolar, però arran del desnonament de la família es va haver de suspendre provisionalment aquest serveis fins que no van disposar d'un nou habitatge, i el centre de serveis socials de referència va passar a ser el del Casc Antic. La promotora exposa el seu descontentament amb l'actuació d'aquest centre, que va decidir modificar el servei de treballador familiar.
Aquest treballador familiar tan sols es limita a fer l'acompanyament de l'infant, sempre que sigui amb un altre familiar. Sembla que el 22 de febrer de 2013, arran d'un incident entre el treballador familiar i l'infant, el centre de serveis socials del Casc Antic va convocar la promotora perquè renunciés a aquest servei, però la promotora s'hi va negar.
En l'informe tramès per l'Administració s'especificaven els acords a què havien arribat el Centre de Serveis Socials del Casc Antic amb la família, els quals posaven punt i final a la situació de dificultats entre la família i els serveis socials.
Tot i això, posteriorment el Col·lectiu Papàs de Álex, en representació de la promotora, es va posar en contacte amb el Síndic per exposar que en data 4 d'octubre de 2013 els Serveis Socials d'Atenció Primària del Casc Antic van derivar el cas a l'equip d'atenció a la infància i l'adolescència (en endavant EAIA) un dia després de signar els acords esmentats, i que no els n'havien informat.
A banda de la documentació que aporta aquest col·lectiu, consta un informe de l'escola de l'infant elaborat a petició de l'EAIA de Ciutat Vella, que dóna compte de senyals, marques i blaus que presentava l'infant. Tenint en compte que l'informe de l'escola feia referència que la primera marca en el maluc esquerre la van observar el desembre de 2012, el Síndic considera que les actuacions de coordinació que s'han emprès per verificar els indicadors de risc de forma conjunta amb altres serveis haurien hagut de fer-se abans, en interès superior de l'infant i a fi de treballar amb la família en un sentit o altre, atès que segons l'Administració aquestes coordinacions es van fer entre l'abril i el setembre de 2013, i es va derivar finalment el cas a l'EAIA a l'octubre de 2013, quasi un any després de la primera marca observada per l'escola.
Respecte de si es va informar la família que s'havia derivat el cas a l'EAIA el dia després de la signatura dels acords (3 d'octubre de 2013), l'informe de resposta addueix que en data 29 d'abril de 2013 ja es va intentar enviar una carta als pares per tal d'informar-los que s'havia acordat amb l'EAIA del Casc Antic la derivació de l'expedient de risc del seu fill, però no van anar a recollir aquesta comunicació a l'oficina de correus. Això no justifica, però, que no s'hagués tornat a intentar aquesta comunicació als pares.
Un cop fetes aquestes consideracions, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que revisi el procediment seguit en aquest cas per part dels Serveis Socials de Ciutat Vella, un cop van tenir coneixement de l'informe emès per l'escola l'abril de 2013, i li demana que valori la durada de les actuacions empreses fins a la derivació del cas a l'EAIA a l'octubre de 2013.