Resolució
Q-02857/2011 Disconformitat amb l'Ajuntament de Tàrrega pel procés d'aprovació i aplicació del Reglament de serveis de mediació comunitària del municipi

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 12/05/2011
Data de l'últim moviment 22/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tàrrega Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa, en representació d'una entitat de Tàrrega, manifesta la seva disconformitat amb el procés d'aprovació i aplicació del Reglament de serveis de mediació comunitària del municipi.

Segons assenyala, el 21 de marc de 2011 el ple de l'Ajuntament va aprovar el Reglament i el dia 5 d'abril es va publicar en el Butlletí de la Província l'edicte que obria el termini d'informació pública durant trenta dies.

Assenyala que el dia 5 de maig de 2011, en el marc del període d'informació pública, van presentar cinc al·legacions, respecte de les quals no han rebut resposta.

Addicionalment, assenyala que l'Ajuntament ha publicat algunes notes informatives en la revista municipal, en les quals es menciona la posada en marxa dels servei de mediació comunitària, sense que s'hagin resolt les al·legacions presentades per l'entitat.

Contingut

Del contingut de l'informe tramès per l'Ajuntament de Tàrrega es desprèn que la conjuntura electoral i de canvi de govern i la imminència de la celebració de la Fira del Teatre al Carrer de Tàrrega van fer que l'agenda de treball de l'Ajuntament es veiés endarrerida. 

Posteriorment, l'entitat promotora de la queixa ha insistit que el Reglament esmentat ha estat aplicat sense haver estat aprovat. El promotor fonamenta aquesta apreciació assenyalant que el Reglament estava penjat al lloc web oficial de l'Ajuntament i que tenen constància que l'Ajuntament va repartir entre la població un fulletó explicatiu del nou servei de mediació, abans de l'aprovació del Reglament, que finalment es va dura terme el dia 22 de setembre de 2011. 

Tot i així, l'entitat no informa de cap cas concret en què s'hagi verificat l'aplicació del Reglament de serveis de mediació comunitària del municipi de Tàrrega, per la qual cosa el Síndic no disposa d'elements suficients per apreciar la veracitat de les afirmacions que van motivar la queixa.

Per tant, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tot i això, aquesta institució assenyala que si bé és cert que algunes de les incidències que l'Ajuntament planteja com a causa de l'endarreriment de la tramitació del Reglament de serveis de mediació comunitària del municipi de Tàrrega poden generar un afegit en les tasques ordinàries de l'Administració (producte del traspàs entre equips de govern o de la preparació de la Fira del Teatre), no es poden ser motius per entorpir el curs ordinari de les tasques del consistori ni la tramitació dels expedients oberts dins del termini que en cada cas correspon.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/06/2011 Ajuntament de Tàrrega Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Ajuntament de Tàrrega Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/09/2011 Ajuntament de Tàrrega Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2012 Ajuntament de Tàrrega No vulneració