El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la contractació per part de l'Ajuntament de Vidreres de dos tècnics municipals per dur a terme les tasques de coordinació de seguretat d'obres municipals, al marge de les seves funcions com a personal de l'Administració municipal.
El Síndic indica a l'Ajuntament que els contractes esmentats són nuls de ple dret, perquè es van formalitzar en contra d'una prohibició expressament establerta a la legislació sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques (articles 32. b) i 49 f) de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic; actualment 32 b) i 60 f), respectivament, del Text refós de la Llei indicada, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre (en endavant, LCSP).
D'altra banda, la nul·litat del contracte per infracció de la prohibició de contractar té efectes ?ex tunc?, de manera que comporta que cal retrotraure'n els efectes al moment de l'adjudicació del contracte, que és l'acte viciat de nul·litat radical, i que aquesta nul·litat abasta el contracte i els seus efectes (article 35 LCSP).
En aquest sentit, la Junta de Govern Local, com a òrgan de contractació, hauria d'iniciar els tràmits per a la revisió d'ofici de l'adjudicació dels contractes a l'empara del procediment regulat al capítol primer del títol VII de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (article 34.1 LCSP).
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic recomana a l'Ajuntament que iniciï actuacions d'acord amb el procediment esmentat.