Resolució
Q-02859/2011 Disconformitat amb la contractació per part de l'Ajuntament de Vidreres de dos tècnics municipals per dur a terme les tasques de coordinació de seguretat d'obres municipals

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 12/05/2011
Data de l'últim moviment 22/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vidreres Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la contractació per part de l'Ajuntament de Vidreres de dos tècnics municipals per dur a terme les tasques de coordinació de seguretat d'obres municipals, al marge de les seves funcions com a personal de l'Administració municipal.

Contingut

El Síndic indica a l'Ajuntament que els contractes esmentats són nuls de ple dret, perquè es van formalitzar en contra d'una prohibició expressament establerta a la legislació sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques (articles 32. b) i 49 f) de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic; actualment 32 b) i 60 f), respectivament, del Text refós de la Llei indicada, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre (en endavant, LCSP). 

D'altra banda, la nul·litat del contracte per infracció de la prohibició de contractar té efectes ?ex tunc?, de manera que comporta que cal retrotraure'n els efectes al moment de l'adjudicació del contracte, que és l'acte viciat de nul·litat radical, i que aquesta nul·litat abasta el contracte i els seus efectes (article 35 LCSP).

En aquest sentit, la Junta de Govern Local, com a òrgan de contractació, hauria d'iniciar els tràmits per a la revisió d'ofici de l'adjudicació dels contractes a l'empara del procediment regulat al capítol primer del títol VII de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (article 34.1 LCSP).

D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic recomana a l'Ajuntament que iniciï actuacions d'acord amb el procediment esmentat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/07/2011 Ajuntament de Vidreres Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/09/2011 Ajuntament de Vidreres Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/11/2011 Ajuntament de Vidreres Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/01/2012 Ajuntament de Vidreres Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/03/2012 Ajuntament de Vidreres Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
26/03/2012 Ajuntament de Vidreres Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/09/2012 Ajuntament de Vidreres Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Ajuntament de Vidreres Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/05/2014 Ajuntament de Vidreres Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
19/06/2014 Ajuntament de Vidreres Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
25/07/2014 Ajuntament de Vidreres Irregularitat
28/07/2014 Ajuntament de Vidreres Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
03/02/2015 Ajuntament de Vidreres Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/09/2015 Ajuntament de Vidreres Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració