La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb una presumpta situació d'assetjament escolar i amb la manca de seguiment individualitzat d'un infant a una escola.
Exposa que es tracta d'un infant amb capacitat intel·lectual límit però que no presenta cap retard, i que té una adaptació curricular individual però no s'aplicant des de fa tres anys.
En primer lloc, a partir dels diversos informes que el Síndic ha obtingut sobre aquest assumpte, es detecta que no es va emetre cap dictamen valoratiu de les necessitats de l'infant fins ben avançat el problema, i que posteriorment l'equip d'assessorament i orientació psicopedagògica (en endavant EAP) va intervenir per recomanar un canvi d'escola.
En segon lloc, l'informe del Departament d'Ensenyament no indica com s'ha fet el seguiment de l'infant per garantir que s'han seguit les pautes marcades en el pla individualitzat i que efectivament s'ha ofert a l'infant l'adaptació que requeria en cada matèria.
En tercer lloc, l'informe del Departament d'Ensenyament tampoc no inclou informació respecte de la naturalesa i les conseqüències de l'episodi ocorregut durant el curs escolar passat. Simplement, s'indica que les burles d'algunes companyes a Internet van motivar una intervenció del centre i una denúncia de la família, però no s'especifica quins van ser els incidents i quines mesures es van adoptar des de l'escola per reconduir la situació.
Així, sembla que la situació va continuar i l'infant seguia rebent missatges amenaçadors, provocadors i de rebuig per part de companys i companyes de classe. De l'estudi dels fets succeïts es desprenia la presència d'elements i fets compatibles amb una situació de presumpte assetjament escolar, amb insults envers aquest infant.
A banda, d'acord amb la informació de la família, aquest infant cada cop se sentia més sol, va perdre set quilos, fins i tot havia arribat a dir que havia pensat en el suïcidi, la qual cosa la família va comunicar al director del centre. És per això que el Síndic troba a faltar a l'informe una referència al malestar psicològic patit per l'infant.
Per tot això, el Síndic observa una manca de coneixement per part del centre de les eines per detectar i actuar davant de situacions d'aquest tipus, ja que va tractar i valorar aquest problema com un petit incident entre alumnes.
En aquest sentit, el Síndic suggereix, en primer lloc, que es revisi el procediment seguit per aquesta escola pel que fa al compliment efectiu del pla individualitzat; en segon lloc, que es revisi el procediment seguit per aquesta escola i les eines de què disposa a l'hora de detectar i actuar davant dels signes i els indicis de l'existència d'un conflicte entre iguals; i, finalment, que es respongui la petició de la persona interessada de tenir vista i còpia de la documentació i dels informes que comprenen l'expedient de valoració de l'EAP.