El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la negativa d'una consultora de recursos humans d'informar-lo del resultat individual obtingut en cadascuna de les proves realitzades amb motiu de la seva participació en el procés de selecció d'informadors/ores per al Pla d'informació i vigilància (PIV) contra incendis forestals 2012.
Exposa que la consultora el va remetre a les bases de la convocatòria, en què es recull la fórmula per al càlcul de la puntuació definitiva, però que aquesta informació no donava resposta a la seva petició.
Un cop analitzada la informació tramesa per la Diputació de Barcelona, el Síndic fa els suggeriments següents:
1. Que s'atengui la demanda de la persona interessada perquè sigui la Diputació qui li faciliti directament la informació sobre el resultat obtingut per a cadascuna de les proves i la puntuació definitiva dels mèrits.
2. Que s'analitzi la configuració de la fase del procés selectiu que correspon a la valoració institucional, ja que no resulta admissible que un ajuntament i una agrupació de defensa forestal no hagin fet cap valoració i, encara menys, que a manca de valoració institucional s'atorgui aleatòriament una puntuació final la persona interessada de 0'80.
D'altra banda, pel que fa al procés de selecció dels candidats que han de ser contractats per les federacions d'agrupacions de defensa forestal amb el finançament de la Diputació de Barcelona, el Síndic suggereix a la Diputació:
1. Que en els propers convenis de col·laboració s'especifiqui els termes en què s'han de dur a terme els processos de selecció, que han d'estar guiats pels principis rectors d'accés a l'ocupació pública de l'article 55 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
2. Que s'ampliï la difusió de la convocatòria a través d'altres mitjans de comunicació, a part del web, i del tauler d'anuncis dels ajuntaments, tenint en compte que els participants han de presentar la seva sol·licitud a l'agrupació de defensa forestal o a l'ajuntament del municipi proposat com a primera opció.
3. Que s'adoptin les mesures adequades per extremar les garanties d'imparcialitat i de professionalitat en el procés selectiu.
Posteriorment, la Diputació ha informat que la Gerència de Serveis d'Espais Naturals ha comunicat a la persona interessada el resultat obtingut en cadascuna de les proves efectuades al llarg del procés de selecció d'Informadors per al Pla d'informació i vigilància contra incendis forestals, de 2012.
També s'ha informat del canvi aplicat l'any 2013 en la gestió del procés de selecció del personal que participa en el Pla d'Informació i Vigilància (PIV) contra incendis forestals. En aquest sentit, s'informa que la gestió de la campanya del PIV 2013 ha comportat que la Diputació de Barcelona assumís la prestació del servei de prevenció d'incendis forestals del PIV amb personal propi, amb un nomenament interí, mitjançant la convocatòria d'un procés selectiu.
Aquesta convocatòria i les bases del procés de selecció, dictades d'acord amb les normes de funció pública que regulen la selecció del personal al servei de les administracions públiques, van ser publicades en el BOP d'1 de març de 2013.
El Síndic entén, per tant, que amb aquest canvi de gestió han quedat esmenades totes les qüestions que van motivar els suggeriments d'aquesta institució, per la qual cosa es tanca l'expedient de referència.