El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la reducció de l'import que percebia en concepte de prestació de la renda mínima d'inserció a conseqüència dels ingressos obtinguts arran d'un contracte de treball temporal d'un mes. Exposa que el mes de març de 2012 va sol·licitar la modificació de l'import per poder tornar a percebre la prestació íntegra de la prestació. Tot i això, continua cobrant 325,70 euros al mes de prestació més un complement de 35,31 euros mensuals.
Segons l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, l'Administració reconeix que la modificació que reclama el promotor s'hauria d'haver produït el març de 2012, i que resta pendent de cobrament el diferencial de les mensualitats de març a maig de 2012 (data en què el promotor va començar a percebre la renda activa d'inserció). Tot i això, no s'ha pogut abonar per manca de disponibilitat de crèdit. L'Administració, doncs, reconeix el seu error, però no l'ha rectificat.
El Síndic recorda que l'article 106.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, preveu que les administracions públiques puguin rectificar, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes. Per la seva banda, la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, recull que la competència per rectificar errors materials correspon a l'òrgan que els ha dictat.
És per això que el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que doni les ordres oportunes perquè s'emeti una nova resolució que determini l'import que es reconeix pendent i la data d'efectes correcta (març 2012) i, en conseqüència s'abonin al promotor les diferències meritades a partir de març de 2012 i fins que correspongui.