Q-02927/2013 | Disconformitat amb el retard en emetre la resolució d'un programa individual d'atenció |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard de l'Administració per emetre la resolució del programa individual d'atenció (en endavant PIA) corresponent al seu cas. Exposa que el 17 de juny del 2011 se li va reconèixer un grau II nivell 1 de dependència amb data d'efectes des del 19 d'abril de 2011. Durant la primera quinzena del mes d'agost de 2012 va signar l'acord PIA i al cap de pocs dies va rebre un requeriment per tal que aportés un número de domiciliació bancària. Manifesta que l'endemà de rebre aquest requeriment va aportar aquesta informació. No obstant això, exposa el seu malestar perquè encara no ha rebut la resolució del PIA ni se li ha fet efectiu l'import de cap prestació.
A l'informe social tramès pels Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Girona es recullen tot un seguit d'actuacions dutes a terme en el cas de la promotora de les quals es desprèn que el que va ocórrer és que els serveis socials i la promotora no van arribar a un acord sobre el contingut del seu PIA. Tenint en compte que l'article 29 de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, estableix que ?en el marc del procediment de reconeixement de la situació de dependència i les prestacions corresponents, els serveis socials corresponents del sistema públic han d'establir un programa individual d'atenció en què s'han de determinar les modalitats d'intervenció més adequades a les seves necessitats entre els serveis i les prestacions econòmiques que preveu la resolució per al seu grau i nivell?, cal suposar que la proposta de fer un PIA per servei d'assistència domiciliària amb un servei de continuïtat del servei d'atenció domiciliària (SAD) de què ja gaudia la persona interessada es va fer sota aquest criteri d'idoneïtat del servei d'acord amb el criteri dels professionals. El cas de la promotora correspon al supòsit de la persona que ja era beneficiària d'una prestació del Sistema Públic de Serveis Socials i que exposa el seu desacord amb la proposta d'acord PIA dels serveis socials. En aquests casos, tal com es determina al protocol, els serveis socials han de ?tramitar un acord de PIA sense signatura de la persona interessada o representant legal i recollir a la síntesi de l'informe social la raó de la negativa a signar l'acord?. No corresponia, doncs, a parer del Síndic, acordar la caducitat del procediment. Entre altres coses, en aquest cas no hi ha constància de cap requeriment en el qual es demani a la persona interessada l'aportació o la firma de documentació concreta per tal de poder dur a terme el PIA, d'acord amb als requisits del tràmit de caducitat fixats al punt 3.6.d del Protocol PIA. D'altra banda, la persona interessada va manifestar que no havia rebut cap altra comunicació en relació amb el procediment de reconeixement de la seva situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades a partir de la data en què va signar l'acord PIA (agost de 2012). Això fa pensar que probablement no li ha estat notificada la resolució de caducitat PIA del mes d'abril de 2013. D'acord amb tot això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que revisi l'expedient de sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades de la promotora de la queixa, a més del contingut de la resolució per caducitat del PIA de data 25 d'abril de 2013. El Síndic també demana al Departament que notifiqui a la promotora la resolució PIA de 25 d'abril de 2013 i que adopti les mesures adients per tal d'informar la persona interessada sobre els motius que justifiquen la decisió dels professionals de serveis socials d'aturar la tramitació del seu expedient de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
06/05/2013 | Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Girona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/05/2013 | Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Girona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/07/2013 | Síndic Municipal de Greuges de Figueres | Resposta a la sol·licitud d'informació de l'Ombudsman |
26/07/2013 | Ajuntament de Figueres | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/07/2013 | Síndic Municipal de Greuges de Figueres | Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació |
29/07/2013 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
13/09/2013 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
03/10/2013 | Ajuntament de Figueres | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/10/2013 | Ajuntament de Figueres | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/11/2013 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
09/01/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Irregularitat |
09/01/2014 | Ajuntament de Figueres | Altres formes de finalitzar |
09/01/2014 | Síndic Municipal de Greuges de Figueres | Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat |
13/01/2014 | Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Girona | Irregularitat |
14/01/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |