Segons l'informe elaborat per la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, la prestació de la persona interessada es va suspendre mitjançant la resolució de 16 de desembre de 2011 per haver rebutjat o haver causat baixa voluntària el titular i/o un beneficiari d'una feina. Tot i que el 27 de gener de 2012 es va demanar la represa, la Comissió Interdepartamental de la renda mínima d'inserció no va valorar la petició fins al juliol de 2012, però la prestació no va entrar en nòmina per manca de disponibilitat de crèdit. En aquests moments, de conformitat amb l'Acord de Govern de 23 d'octubre de 2012, que determina els criteris objectius i no discrecionals de prelació per aprovar els expedients de la renda mínima d'inserció, es considera que aquest expedient no té la prelació suficient per entrar en la nòmina mensual.
El Síndic posa de manifest que l'acord del Govern de 23 d'octubre de 2012, emparat en l'article 11.4 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, no és d'aplicació en aquest supòsit concret.
L'article 11.4 de la Llei esmentada estableix que quan la disponibilitat pressupostària no sigui suficient per aprovar tots els expedients, la Comissió Interdepartamental ha d'elevar una proposta al Govern per determinar els criteris objectius i no discrecionals de prelació d'expedients.
Així, aquesta modificació normativa incorporada per la Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives de l'impost sobre les estades en establiments turístics, s'encaixa en el marc de l'aprovació inicial del projecte de pla individual d'inserció i reinserció socials i laborals (PIR), però en cap cas en el marc de la modificació o suspensió de la prestació i els seus complements quan la prestació ja està aprovada, com és el cas de la promotora d'aquesta queixa.
És per això que el Síndic considera que un cop es va valorar que ja no existien les circumstàncies que justificaven la suspensió s'hauria d'haver emès la resolució de represa de la prestació i s'hauria d'haver reprès el pagament de la prestació amb efectes 1 de juliol de 2012.
Per això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que revisi el cas de la promotora, emeti la resolució de represa del pagament de la prestació de renda mínima d'inserció reconeguda, amb efectes 1 de juliol de 2012 i se li abonin els endarreriments meritats tan aviat com sigui possible.