L'Ajuntament de Montblanc informa que aquesta actuació es va fer per motius d'eficiència econòmica, ja que les papereres en qüestió s'omplien molt ràpidament i els serveis de brigada s'hi havien de traslladar contínuament, mentre que a menys de 100 metres hi ha els contenidors de brossa.
D'aquesta informació es desprèn que les papereres que han estat retirades efectivament són necessàries i compleixen una funció que, en principi, hauria de ser diferent de la dels contenidors de brossa, ja que només haurien de ser utilitzades per a recollir deixalles menudes amb l'objectiu de mantenir net l'espai públic. El problema que esmenta l'Ajuntament potser podria solucionar-se amb unes papereres d'una altra mida o forma i amb una campanya d'informació a la població de quines deixalles hi poden ser dipositades. Valorar aquesta qüestió forma part del marge de discrecionalitat que correspon a l'Ajuntament en l'exercici de les seves competències.
Ara bé, el promotor es queixava que l'Ajuntament no havia donat resposta als seus escrits. De l'informe de l'Ajuntament no es dedueix que s'hagi corregit aquesta manca d'actuació, per la qual cosa el Síndic recordar que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
És per això que el Síndic demana a l'Ajuntament que agiliti al màxim la resposta a les sol·licituds del promotor de la queixa.