La Inspecció educativa valora que s'han produït discrepàncies entre companyes de classe en relació amb la formació de grups de treball per fer en equip algunes activitats d'avaluació dels crèdits d'un cicle formatiu, però no es percep ni es constata cap aïllament de la jove en qüestió per part dels companys dels grup-classe.
La Inspecció ha orientat el centre sobre la necessitat de reconsiderar que hi hagi més implicació de la figura del tutor del grup-classe per tal de comunicar i resoldre les incidències que sorgeixin en el si dels grups i dels equips de treball.
No obstant això, enlloc no es fa referència al presumpte comportament inadequat d'un dels professors envers la jove. Així, l'alumna fa referència a la sensació d'impotència, de discriminació, d'indefensió, de desemparament, de no ser escoltada, de no rebre suport des del centre i no tenir mitjans per fer front i poder modificar aquesta situació, i que el centre no va activar cap mesura per reconduir el comportament d'aquest professor.
És per tot això que la jove sol·licita un canvi de centre per poder aprovar l'únic crèdit que li queda pendent (l'assignatura que imparteix el professor esmentat). Exposa que va presentar una reclamació a l'institut i un escrit als Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament del Baix Llobregat, en què demanava la revisió d'examen i de qualificació de la tercera avaluació, i exposa que no ha rebut cap resposta.
Per tot això, i a banda d'altres requeriments que fa el Síndic per tal de continuar amb la instrucció de l'expedient, aquesta institució suggereix que es doni resposta escrita a la persona interessada de la reclamació presentada davant dels Serveis Territorials i es revisi el procediment seguit en aquest cas.