Un alumne de segon de batxillerat manifesta la seva disconformitat amb relació a la manca de resposta per part de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (en endavant AGAUR) a l'escrit que va adreçar el passat 9 de març a l'adreça de correu electrònic briu@agaur.gencat.cat i en què manifestava la seva disconformitat amb la base 5.4 de les bases de la convocatòria dels premis CIRIT per fomentar l'esperit científic del jovent pel fet que els treballs aspirants al premi havien d'estar necessàriament redactats en llengua catalana.
Si bé en un primer moment se li va dir que el contingut del seu escrit havia estat posat en coneixement de la direcció de l'AGAUR, la persona interessada no ha obtingut cap resposta, i ja s'ha exhaurit el termini per a la presentació dels treballs.
El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa informa dels fets succeïts amb relació a la tramitació que es va donar a la queixa i respecte de la qual la darrera notícia que la persona interessada va tenir, segons va exposar, havia estat que el contingut del seu escrit de data 9 de març de 2009 havia estat traslladat a la direcció de l'AGAUR i que en data 13 de març se'l va informar que properament rebria resposta als seus comentaris, cosa que no es va fer efectiva.
D'acord amb el contingut del document tramès, l'AGAUR manifesta que envia adjuntes les comunicacions que ha enviat a la persona interessada, però el fet cert és que no ho fa.
Això no obstant, es proporciona una informació detallada de les raons per les quals l'AGAUR entén que la seva actuació ha estat d'acord amb les disposicions legals i el procediment subvencional reglamentàriament previst. Malgrat tot, un cop posats en comunicació amb l'Agència, aquesta confirma que a hores d'ara no s'ha proporcionat aquesta informació a la persona interessada.
En conseqüència d'això exposat, i atès que bàsicament la raó per la qual el promotor de la queixa es va adreçar al Síndic era la manca de resposta de l'Administració a les seves comunicacions, el Síndic suggereix que es facilitin a la persona interessada la informació que s'ha tramès al Síndic sobre les raons per les quals s'ha considerat conforme amb la llei l'actuació de l'AGAUR.
D'altra banda, el Síndic recorda que en el Codi de bones pràctiques administratives elaborat per aquesta institució ja es pronuncia amb relació a la necessitat que l'Administració doni resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.