Resolució
Q-02975/2010 Reclamació pel tracte presumptament displicent del Servei de Neurologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 05/07/2010
Data de l'últim moviment 26/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor mostra la seva disconformitat amb motiu de la situació que pateix la seva mare, que té moltes dificultats per trobar un tractament idoni a les diverses malalties i cefalees que pateix com a conseqüència d'un ictus. 

El promotor indica que no se li ha donat una resposta clarificadora ni una solució al problema del tractament de la seva mare, malgrat que se l'ha derivat a les unitats del dolor i cefalees de l'Hospital de Bellvitge. 

També va presentar una reclamació pel tracte presumptament displicent que se li va dispensar al Servei de Neurologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge.

Contingut

De l'informe tramès pel Servei Català de la Salut (en endavant SCS) se'n desprèn que el metge va informar l'SCS que en la visita del 16 d'agost de 2010 es va informar el promotor i la seva mare "de les seqüeles de l'ictus que va patir l'assegurada i d'un antic problema de mals de cap de tipus tensional que ja presentava l'assegurada anteriorment i que també persisteix, sense relació directa amb l'ictus". S'indica, també, que "el doctor va tenir la impressió que els interessats van entendre les explicacions donades, van sortir de la consulta conformats i van acomiadar-se amb correcció".

Altrament, pel que fa a les possibilitats d'avançar la visita que es va programar a la mare del promotor, deu mesos més tard, el criteri del doctor va ser que no hi havia cap motiu que justifiqués l'avançament d'aquesta visita.

Així doncs, de la informació rebuda se'n desprèn que s'han adoptat les mesures oportunes per avaluar la conducta del metge i revisar, si hagués estat el cas, l'avançament o no de la nova visita de consultes externes amb la mare del promotor.
 
Això no obstant, ateses les vicissituds observades en la relació del metge amb el promotor i la seva mare, en la visita del 16 d'agost, el Síndic suggereix que, en altres casos similars al d'aquest expedient, en què s'incideix en la relació metge pacient, especialment amb gent gran, el tracte ha de ser diligent i correcte, i cal tractar les persones amb cortesia i amb el respecte i la consideració que mereix la seva dignitat. Així, el Síndic també recorda els deures dels professionals, el Codi de bones practiques administratives aprovat pel Síndic el 2 de setembre de 2009, i el dret a una bona administració previst en la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
 
Altrament, pel que fa a les llistes d'espera en consultes externes, que afectaven la mare del promotor, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures necessàries, per tal de corregir les disfuncions que causen als ciutadans els llargs temps d'espera i garantir el dret a una protecció efectiva de la salut.

Amb aquests suggeriments, s'arxiva aquest expedient, tot esperant la millora de les relacions dels professionals de la salut i els ciutadans, i la millora en la gestió de les llistes d'espera.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/07/2010 Regió Sanitària Barcelona. Àmbit Territorial Barcelona Sud Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/10/2010 Regió Sanitària Barcelona. Àmbit Territorial Barcelona Sud Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/12/2010 Departament de Salut Resolució
02/03/2011 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/10/2011 Departament de Salut Resolució

Expedients Relacionats

Q-02973/2010