Resolució
Q-02979/2010 Disconformitat amb Adigsa per la manca de resposta a diverses sol·licituds de reparació de les esquerdes d'un habitatge de protecció oficial i per l'increment de la renda del lloguer.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Conservació i manteniment d'habitatges
Data d'inici 05/07/2010
Data de l'últim moviment 20/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, arrendatària d'un habitatge de protecció oficial situat a Mollet del Vallès, titularitat d'Incasòl, exposa la seva disconformitat amb Adigsa per dos motius: d'una banda, per no haver donat resposta a les reclamacions que va presentar verbalment i per escrit, mitjançant instància de 26 de novembre de 2009, en què sol·licitava que es reparessin les esquerdes existents al seu habitatge; i en segon lloc, per l'increment de la renda del lloguer que ha de pagar, el qual considera injust, segons va manifestar en les instàncies que va presentar a Adigsa en dates 18 de maig i 1 de juliol de 2010.

Contingut

El mes d'agost de 2010, el Departament de Medi Ambient i Habitatge (en endavant DMAH) va trametre un informe amb relació a aquest cas, en el qual s'indicava, d'una banda, que Adigsa havia decidit emprendre les actuacions necessàries per analitzar els defectes de la construcció detectats per la persona interessada, i que estava previst fer una visita d'inspecció de l'habitatge durant el mes de setembre de 2010. I de l'altra, el DMAH acreditava la correcció dels imports que Adigsa reclama a la persona interessada, en tant que aquests són conseqüència del que es va pactar en el contracte de lloguer de l'habitatge signat l'any 1994 amb aquesta persona. 

D'acord amb aquesta informació, el Síndic va donar per finalitzades les seves actuacions en no constatar irregularitat en l'actuació de l'Administració. 

Tanmateix, la persona interessada s'ha tornat a adreçar al Síndic per exposar que si bé és cert que l'Administració ha portat a terme la visita d'inspecció programada, amb posterioritat no s'ha fet cap actuació amb la finalitat de reparar les esquerdes de l'habitatge. 

A més, indica els escassos recursos econòmics de què disposa i les grans dificultats amb què es troba per assumir el pagament del lloguer de l'habitatge, de la qual cosa estan al corrent, segons indica, els serveis socials del municipi de Mollet, dels quals és usuària des de fa anys. 

En vista d'això, el Síndic suggereix a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya la necessitat de donar resposta, de forma efectiva, a la problemàtica de defectes de la construcció a què es refereix la promotora de la queixa, programant les actuacions que siguin necessàries per garantir les condicions objectives d'habitabilitat necessàries en l'habitatge. També suggereix que els Serveis d'Habitatge analitzin amb detall la situació socioeconòmica en què es troba la persona interessada i la seva família, i que es revisi, si escau, la quantia de la renda del lloguer.

Així, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en relació amb aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/07/2010 Administració, Promoció i Gestió, SA (ADIGSA) Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/08/2010 Departament de Medi Ambient i Habitatge (20/12/2003 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/09/2010 Departament de Medi Ambient i Habitatge (20/12/2003 - 26/12/2010) Resolució
20/04/2011 Agència de l'Habitatge de Catalunya Resolució