La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la reclamació de responsabilitat patrimonial que va formular en data 1 d'abril de 2010 a l'Ajuntament de Calafell.
Exposa que va patir una caiguda en data 23 de març de 2010, la qual atribueix al mal estat de la via pública. Tot i el temps transcorregut, la persona interessada manifesta que si bé es va arreglar el carrer, la seva reclamació encara no ha estat resolta.
De la documentació tramesa per l'Ajuntament de Calafell es desprèn que si bé en data 24 de maig de 2012 la Junta de Govern Local va aprovar per unanimitat la desestimació de la reclamació per manca de relació de causalitat entre els danys soferts i el funcionament dels serveis públics i no acreditació de mitjans de prova dels fets, ha transcorregut amb escreix el termini de temps legalment i reglamentària establert als efectes de la tramitació i resolució de la reclamació formulada per la persona interessada.
Si bé és cert que la dilació en la tramitació no sempre té conseqüències indemnitzatòries, aquestes es produeixen quan la durada s'ha de qualificar d'irracional, desproporcionada o desaforada.
El Síndic considera, doncs, que d'acord amb el principi d'oficialitat, que informa el procediment administratiu i que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el procediment està sotmès al criteri de celeritat i s'ha d'impulsar d'ofici en tots els seus tràmits. El Síndic formula aquest recordatori de deures legals amb la finalitat que s'adoptin totes les mesures a l'abast de l'Ajuntament perquè en endavant no es dilati en el temps de forma innecessària la tramitació d'aquestes reclamacions.