El promotor de la queixa exposa que en data de 13 de gener de 2015 se li va comunicar la resolució del seu grau de disminució, que li reconeixia un grau del 33% sense barem de mobilitat. Atès que no hi estava conforme, el 5 de febrer va presentar escrit d'impugnació davant l'oficina del centre d'atenció a les persones amb disminució (CAD) de Terrassa. Tot i això, encara no ha rebut resposta.
El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que en aquest cas s'ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable, i que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament per aquests preceptes. Aquest deure ha estat àmpliament reiterat pel Síndic i ha estat inclòs com un dels principis bàsics del Codi de bones pràctiques administratives.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que es resolgui de manera expressa i es notifiqui al promotor de la queixa la resolució a la reclamació prèvia presentada en data de 5 de febrer d'enguany.