El promotor de la queixa exposa el seu desacord amb el funcionament de la línia R1 del servei de rodalies.
Exposa que aquesta línia continua patint retards i que l'estat dels vagons no permet un ús correcte del servei. D'altra banda, també exposa el seu malestar quan s'adreça al personal d'atenció al client d'Adif o de Renfe ja que considera que no rep una atenció adequada.
Atès el contingut de la informació tramesa pel Departament de Territori i Sostenibilitat, el Síndic observa que l'Administració està prenent mesures per millorar el servei. No obstant això, el fet que continuïn sovintejant queixes d'usuaris de Renfe Rodalies sobre la manca de puntualitat de determinades línies, la manca d'idoneïtat dels combois al nombre d'usuaris que l'utilitzen i les deficiències en la informació, evidencia que les administracions implicades han de continuar treballant amb l'objectiu de fer efectiu el dret dels ciutadans a uns serveis públics de qualitat, com preveu l'article 23 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions públiques de Catalunya.
Amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.