El promotor de la queixa exposa que el dia 14 de març de 2012 va sol·licitar el servei de teleassistència l'Ajuntament de Badalona i que encara no ha rebut resposta.
El promotor disposa de documentació emesa per una professional referent que ha valorat el servei com a necessari a fi de prevenir situacions de risc social. Manifesta que li és molt necessari aquest servei, atès que ha patit diverses caigudes darrerament després de l'operació dels dos malucs a què es va sotmetre.
L'Ajuntament de Badalona informa que la sol·licitud està en tramitació i que s'ha derivat a l'empresa que en fa la valoració. Paral·lelament, s'informa que el promotor pot sol·licitar el servei de teleassistència privat mentre no es concedeix el servei municipal.
Tot i això, en data 26 de novembre de 2012 el promotor encara no havia rebut resposta per escrit a la seva sol·licitud ni informació respecte dels serveis privats alternatius de què pot fer ús.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Badalona que resolgui de manera urgent aquesta sol·licitud, atès el temps transcorregut des que es va presentar, i que informi la persona interessada sobre l'estat de tramitació de la sol·licitud, els motius de dilació en la resolució i les alternatives de què disposa, encara que sigui en l'àmbit privat, per proveir-se del servei sol·licitat.