Resolució
Q-03022/2013 Disconformitat amb el procediment de control i seguiment de la gingivitis d'una noia síndrome de Down

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 25/04/2013
Data de l'últim moviment 04/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de control i seguiment de la gingivitis que pateix la seva filla, amb síndrome de Down.

Exposa que la seva filla necessita que se li facin de manera periòdica neteges dentals. Tot i això, després de la darrera neteja l'han donada d'alta i li han indicat que fins d'aquí a un any no podran tornar a demanar cita per fer-se una nova neteja. Això implica que hauran de demanar una nova derivació des de l'equip d'atenció primària, i un cop li programin una visita aquesta serà considerada com a primera visita i no per fer-li directament el tractament, de manera que caldrà que posteriorment s'hagin de tornar a desplaçar des del seu domicili de Canyelles a Barcelona, amb les dificultats que els comporta atesa la situació de la noia.

Contingut

El Síndic no aprecia irregularitat en el fet que cada vegada que des del CAP es prescriu a la filla del promotor la necessitat d'una neteja dental s'hagi de tramitar una derivació a l'Hospital de Sant Rafael i s'hagi de fer una primera visita a la Unitat d'Atenció Odontològica a Discapacitats (en endavant UAOD), ja que aquesta unitat actua quan el CAP prescriu un tractament que ha de ser prestat per la UAOD. 

En aquesta línia, i atès el caràcter de la UAOD, un cop s'ha atès un pacient i se li ha lliurat l'alta, un nou accés a la unitat ha de suposar inevitablement una nova derivació i una primera visita prèvia en què es valori el pacient i es determini el tractament necessari en funció de la patologia que presenti el pacient en aquell moment, encara que resulti ser el mateix que se li ha prestat en d'altres ocasions. 

No obstant això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que, si la freqüència amb què la filla del promotor ha de ser derivada al UAOD és elevada i es produeix des de fa uns anys, es valori la possibilitat que aquesta primera visita pugui ser substituïda per alguna altra gestió (com ara un informe del CAP o una conversa telefònica entre els professionals del CAP i la UAOD), a fi d'evitar al promotor haver de viatjar a Barcelona amb la seva filla abans del dia en què se li practiqui el tractament prescrit.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/07/2013 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/08/2013 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/11/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/02/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació