L'Administració indica que les peticions d'informació s'atenen d'acord amb l'especialització de la matèria consultada, tot això sens perjudici dels canals d'informació i participació establerts.
En aquest cas concret, s'exposa que el responsable de l'atenció a l'usuari del Programa per a l'impuls i l'ordenació de la promoció de l'autonomia personal i l'atenció a les persones amb dependència (PRODEP) va tendre l'entitat en qüestions puntuals.
Posteriorment, aquesta persona va ser destinada a altres funcions i l'atenció va ser duta a terme per la cap de suport a la gestió de l'Institut Català Assistencial de Serveis Socials.
Malgrat aquesta informació, el Síndic no observa que s'hagi donat resposta a les persones interessades.
D'acord amb l'article 53 de la Llei 2/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques, les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i els mitjans d'iniciació.
L'obligació de donar resposta als ciutadans i les ciutadanes forma part del dret a una bona administració reconegut a l'article 22 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat en l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què ha tingut entrada al registre.
Per aquest motiu, el Síndic demana a l'Administració que comuniqui a les persones interessades la resposta a la sol·licitud que van formular complint els requisits legals.