Resolució
Q-03036/2010 Manca de resposta de l'anterior Departament d'Acció Social i Ciutadania a una petició de canvi d'interlocutor.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 07/07/2010
Data de l'últim moviment 25/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Les persones interessades exposen la seva queixa davant la manca de resposta a la sol·licitud de canvi de d'interlocutor del Departament d'Acció Social i Ciutadania amb l'entitat que representen i que van presentar l'abril de 2010.

Contingut

L'Administració indica que les peticions d'informació s'atenen d'acord amb l'especialització de la matèria consultada, tot això sens perjudici dels canals d'informació i participació establerts. 

En aquest cas concret, s'exposa que el responsable de l'atenció a l'usuari del Programa per a l'impuls i l'ordenació de la promoció de l'autonomia personal i l'atenció a les persones amb dependència (PRODEP) va tendre l'entitat en qüestions puntuals. 

Posteriorment, aquesta persona va ser destinada a altres funcions i l'atenció va ser duta a terme per la cap de suport a la gestió de l'Institut Català Assistencial de Serveis Socials. 

Malgrat aquesta informació, el Síndic no observa que s'hagi donat resposta a les persones interessades. 

D'acord amb l'article 53 de la Llei 2/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques, les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i els mitjans d'iniciació.

L'obligació de donar resposta als ciutadans i les ciutadanes forma part del dret a una bona administració reconegut a l'article 22 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat en l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què ha tingut entrada al registre.

Per aquest motiu, el Síndic demana a l'Administració que comuniqui a les persones interessades la resposta a la sol·licitud que van formular complint els requisits legals.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/07/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010)
Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)