El Síndic ha obert una actuació d'ofici per estudiar la incidència que té l'etapa a partir de la qual s'inicia el concert educatiu en la coresponsabilitat dels centres concertats en l'escolarització equilibrada d'alumnat.
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en l'article 84.8, que ?en els centres privats concertats, que imparteixin diverses etapes educatives, el procediment inicial d'admissió es fa al començament de l'oferta del curs que sigui objecte de concert i que correspongui a l'edat més petita. Aquest procediment s'ha de fer d'acord amb el que està establert per als centres públics?.
En aquesta mateixa línia, el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics, estableix en l'article 2.5 que ?als centres públics que imparteixin diverses etapes educatives el procediment inicial d'admissió es fa al començament de la que correspongui a la menor edat. En el cas dels centres privats concertats, es fa al curs que correspongui a la menor edat dels que són objecte de concert?.
El fet que l'educació infantil de segon cicle no estigui concertada en determinats centres concertats que també imparteixen educació primària pot limitar les possibilitats de coresponsabilitat en l'escolarització equilibrada d'alumnat d'aquests centres.
El fet que l'educació infantil de segon cicle no estigui concertada en determinats centres concertats que també imparteixen educació primària pot limitar les possibilitats de coresponsabilitat en l'escolarització equilibrada d'alumnat d'aquests centres.
A tall d'exemple, el Departament d'Ensenyament informa sobre tres centres que el curs 2012/2013 no tenien concert a l'educació infantil de segon cicle, un de Banyoles i dos de Barcelona. Dos d'aquests centres no tenen cap alumne estranger escolaritzat, malgrat estar en municipis amb una presència significativa d'alumnat immigrat.
En vista d'aquest fet, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que adopti mesures per evitar que la inexistència de concert a l'educació infantil de segon cicle afecti la coresponsabilitat d'aquests centres en l'escolarització equilibrada d'alumnat a partir de primària.