Resolució
Q-03111/2010 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania davant una petició de revisió del grau de dependència, ja que no s'ha efectuat el pagament de la prestació econòmica, tot i tenir-ne l'aprovació.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 09/07/2010
Data de l'últim moviment 22/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora explica que a la seva germana se li va reconèixer la situació de dependència amb un grau I nivell 1 i no ha rebut la prestació econòmica. Exposa que disposa de la resolució del Programa individual d'atenció (en endavant PIA) però que, tot i haver sol·licitat la revisió del grau de dependència en diverses ocasions, no ha rebut cap resposta.

Contingut

El síndic constata que és obvi que s'ha produït un error en reconèixer a la persona interessada el seu dret a la prestació i, per tant, cal esmenar-lo.

Per això suggereix al Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) que, d'una banda, doni les ordres oportunes perquè s'esmeni aquest error de manera que s'estableixi que el dret d'accés a la prestació reconeguda, la prestació econòmica per cuidador no professional, d'acord amb el grau i nivell reconegut, no serà efectiu fins a l'inici del seu any d'implantació, i que, d'altra banda, s'informi d'una manera clara i entenedora la persona interessada sobre l'aplicació progressiva de la llei.

Davant d'això, el DASC informa que, mitjançant la resolució de setembre de 2007, es va reconèixer a aquesta persona un grau I nivell 1 i que, malgrat que per un error material s'efectués l'acord PIA per prestació econòmica per cuidador no professional, en cap cas el reconeixement de grau I nivell 1 dóna dret a l'emissió de la resolució de PIA i, per tant, a l'atorgament del dret subjectiu de la prestació econòmica per cuidador no professional, d'acord amb la normativa vigent. També esmenta que en el programa informàtic de gestió no consta que s'hagi emès resolució del PIA de la persona interessada.

El DASC no dóna resposta sobre la sol·licitud de revisió del grau i nivell de dependència reconegut per empitjorament de l'estat i per noves patologies que la persona interessada va presentar el novembre de 2009.

Davant de tot això, el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre els procediments en els temps legalment establerts i el deure legal de respondre les reclamacions que les persones interessades presenten a l'Administració.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/07/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
22/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)