Resolució
Q-03132/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Cadaqués a una reclamació per les molèsties que ocasiona un restaurant del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 07/05/2015
Data de l'últim moviment 13/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cadaqués Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa manifesta que el 14 de juliol de 2014 va exposar per escrit a l'Ajuntament de Cadaqués les molèsties per sorolls i olors que li ocasionava un restaurant del municipi, però que no ha rebut cap resposta.

El Síndic recorda que la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, disposa que les persones interessades que denuncien les molèsties que afecten la convivència i el descans dels veïns provocades pels establiments o els espais oberts al públic tenen dret que l'Administració faci proves, amb els mitjans tècnics pertinents, per acreditar l'existència efectiva de les molèsties denunciades i que les autoritats competents actuïn d'acord amb els resultats obtinguts, per impedir-les. Tot i això, de la documentació de què es disposa no se'n desprèn que s'hagi fet cap prova per objectivar les molèsties que denuncien els veïns, ni que s'hagi donat resposta a les instàncies presentades pels veïns afectats. 

En aquest sentit, el Síndic recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que les persones adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques. També el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic disposa que l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. 

Així doncs, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que doni resposta escrita a la instància presentada per la promotora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/05/2015 Ajuntament de Cadaqués Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2015 Ajuntament de Cadaqués Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/12/2015 Ajuntament de Cadaqués Resolució pendent d'acceptació
13/01/2016 Ajuntament de Cadaqués Reiteració a la resolució pendent d'acceptació

Expedients Relacionats

Q-00012/2015