La promotora de la queixa manifesta que el 14 de juliol de 2014 va exposar per escrit a l'Ajuntament de Cadaqués les molèsties per sorolls i olors que li ocasionava un restaurant del municipi, però que no ha rebut cap resposta.
El Síndic recorda que la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, disposa que les persones interessades que denuncien les molèsties que afecten la convivència i el descans dels veïns provocades pels establiments o els espais oberts al públic tenen dret que l'Administració faci proves, amb els mitjans tècnics pertinents, per acreditar l'existència efectiva de les molèsties denunciades i que les autoritats competents actuïn d'acord amb els resultats obtinguts, per impedir-les. Tot i això, de la documentació de què es disposa no se'n desprèn que s'hagi fet cap prova per objectivar les molèsties que denuncien els veïns, ni que s'hagi donat resposta a les instàncies presentades pels veïns afectats.
En aquest sentit, el Síndic recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que les persones adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques. També el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic disposa que l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
Així doncs, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que doni resposta escrita a la instància presentada per la promotora.