Resolució
Q-03138/2009 Manca de resposta de l'Ajuntament de Corbera de Llobregat a diversos escrits relatius als danys causats per una empresa constructora.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Planejament i execució urbanística
Data d'inici 23/06/2009
Data de l'últim moviment 18/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Corbera de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Corbera de Llobregat per la manca de resposta als escrits que va presentar a l'Ajuntament en dates 30 de desembre de 2008 i 21 d'abril de 2009 en relació amb els danys que va causar al paviment del carrer Santa Matilde d'aquesta població una empresa constructora d'un habitatge proper.

El promotor de la queixa demana en els seus escrits que l'Ajuntament exigeixi la reparació del paviment a l'empresa que va causar els danys.

Contingut

En data 23 de desembre de 2010, el Síndic va rebre l'informe tramès per l'Ajuntament de Corbera de Llobregat relatiu a la queixa de la persona interessada.

En aquest informe no es diu res sobre la resposta donada als escrits del promotor de la queixa, i el consistori es limita a indicar que, si escau, ja es comunicarà a aquesta persona que serà l'Ajuntament qui assumirà la reparació dels desperfectes.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d 'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. 

A més, d'acord amb el que es recull al Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució, s'ha de remarcar que  "la tramitació administrativa s'ha de fer d'acord amb els principis d'economia, celeritat, eficàcia, eficiència i simplicitat, preservant les garanties i els drets de defensa de les persones interessades i, en cas de circumstàncies excepcionals que li impedeixin respondre dins de termini, informant la persona interessada dels motius de la demora".

En aquest sentit, l'endarreriment en la tramitació de les reclamacions per danys que els ciutadans atribueixen al funcionament dels serveis públics vulnera el seu dret a obtenir un pronunciament de l'Administració en un termini raonable, sense que es pugui considerar que la institució del silenci administratiu compensi o alleugeri aquesta vulneració. El silenci negatiu permet al ciutadà formular recurs però no satisfà el dret a obtenir una resolució expressa i motivada que, d 'altra banda, en la seva vessant de correlativa obligació de resoldre, persisteix per a l'Administració més enllà del transcurs del termini legal per fer-ho.  

Fetes aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/07/2009 Ajuntament de Corbera de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Corbera de Llobregat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/12/2010 Ajuntament de Corbera de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/04/2011 Ajuntament de Corbera de Llobregat Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Ordenança fiscal núm. 35. Taxa per la prestació del servei municipal complementari de recollida, transport i tractament de residus comercials i/o industrials. Ajuntament de Corberà de Llobregat- BOPB.314, Annex VI (31/12/2008)