La promotora de la queixa exposa que és diplomada en Educació Social i que es va especialitzar en l'àmbit d'educació d'adults, però considera que no pot accedir en igualtat de condicions que els mestres per treballar a l'escola pública.
El 10 d'agost de 2011 el Departament d'Ensenyament va informar el Síndic que havia donat instruccions a la unitat pertinent perquè donés resposta expressa a la promotora de la queixa. Des d'aleshores no s'ha rebut cap altra comunicació que informi de la tramitació d'aquesta resposta.
En vista d'aquesta situació, el Síndic ha adreçat al Departament les consideracions següents:
L'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que aquesta sigui notificada dins del termini legalment establert.
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar una resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-lo.
Atès el temps transcorregut sense haver rebut cap altra comunicació del Departament d'Ensenyament, el Síndic demana a l'Administració educativa que agiliti al màxim la tramesa de l'escrit de resposta de la persona interessada.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.