El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la sanció imposada per no identificar el conductor responsable d'una infracció a la normativa de trànsit. Exposa que va tenir coneixement de l'existència de la denúncia quan per mitjà del sistema d'informació proporcionat pel RACC, ja que no va rebre cap notificació al seu domicili.
En data 30 de gener de 2012, després d'assabentar-se de l'existència de l'expedient sancionador incoat contra seu, va presentar al·legacions, que van ser són desestimades en data 13 d'abril de 2012.
L'informe del Servei Català de Trànsit posa de manifest que les notificacions corresponents a aquests expedients s'han practicat en el domicili que consta en els registres de la Direcció General de Trànsit (en endavant DGT).
Tot i això, el Síndic ha constatat que en els registres de la DGT hi consten dues adreces, una per al Registre de Conductors i una altra per al Registre de Vehicles. Així, el requeriment de dades efectuat en l'expedient sancionador i la notificació de l'acord d'incoació de l'expedient es van trametre en un domicili, amb resultat d'?absent?, però la notificació de la resolució sancionadora es va practicar directament i amb èxit a l'altre domicili.
No hi ha dubte, per tant, que el Servei Català de Trànsit disposava d'una altra adreça on practicar les notificacions i, malgrat això, no va ser fins a la resolució sancionadora que es va intentar la notificació en un altre domicili.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que valori la possibilitat de retrotraure les actuacions efectuades en l'expedient sancionador incoat contra el promotor a l'intent de notificació del requeriment de dades de l'expedient d'origen, sens perjudici de la possible prescripció de la infracció.