Resolució
Q-03198/2012 Disconformitat amb la denegació d'una subvenció

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Subvencions i ajuts
Data d'inici 30/04/2012
Data de l'últim moviment 18/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, en representació d'una associació de veïns de Terrassa, manifesta la seva disconformitat amb la denegació d'una subvenció promoguda per la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària. 

Exposa que van rebre un requeriment d'aportació de documents que van complir dins de termini, i que tot i això la subvenció els va ser denegada per no haver aportat els documents requerits. Posteriorment, van presentar documents complementaris i van formulat recurs contra la resolució denegatòria, al qual no han rebut resposta.

Contingut

Segons la informació tramesa per la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària, el recurs està pendent d'informe de l'Assessoria Jurídica del Departament de Benestar Social i Família.

En vista d'això, atès el temps transcorregut des que es va formular el recurs, el Síndic recorda al Departament el deure legal de resoldre expressament el recurs formulat i fer-ho dins del termini establert legalment. 

En aquest sentit, l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

L'obligació de donar resposta a les sol·licituds i els recursos que les persones adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa d'un recurs d'alçada és de tres mesos.

Per tot això, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que agiliti al màxim la tramitació del recurs esmentat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/05/2012 Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/06/2012 Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/09/2012 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/11/2012 Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
18/12/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat
18/12/2012 Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària Comunicació a Administració finalització del seguiment