La promotora de la queixa, en representació d'una associació de veïns de Terrassa, manifesta la seva disconformitat amb la denegació d'una subvenció promoguda per la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària.
Exposa que van rebre un requeriment d'aportació de documents que van complir dins de termini, i que tot i això la subvenció els va ser denegada per no haver aportat els documents requerits. Posteriorment, van presentar documents complementaris i van formulat recurs contra la resolució denegatòria, al qual no han rebut resposta.
Segons la informació tramesa per la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària, el recurs està pendent d'informe de l'Assessoria Jurídica del Departament de Benestar Social i Família.
En vista d'això, atès el temps transcorregut des que es va formular el recurs, el Síndic recorda al Departament el deure legal de resoldre expressament el recurs formulat i fer-ho dins del termini establert legalment.
En aquest sentit, l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds i els recursos que les persones adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Així mateix, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa d'un recurs d'alçada és de tres mesos.
Per tot això, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que agiliti al màxim la tramitació del recurs esmentat.